Junghans NR

Op de achterkant van mijn Junghans staat “NR. 0051”.

Wat houdt dat nummer in? Het is geen limited edition. Begint iedere dag/week/maand met nieuwe nummers?

Naast de kroon

Mvg

iemand?

mail Junhans eens.

Zou het niet toch een soort genummerde uitgave zijn?

gewoon een kastnummer dat heeft toch elk horloge?

floris Schreef:

gewoon een kastnummer dat heeft toch elk horloge?

Nee hoor.een type nr wel, maar een kastnr is uniek.

Goedemiddag,

Bij een limited edition staat meestal. NR 0051/500 bijvoorbeeld.

Grt, Martin

Zoals gezegd is het geen limited… er staat dus ook geen /500

Junghans zelf verschaft ook niet veel details als je het ze vraagt,

http://uhrforum.de/junghans-werknummern-herstellungsjahr-ermitteln-t40883

Na dat draadje te hebben gelezen, dacht ik hier eens mijn licht op te steken…

Ik heb ook gezocht, maar niet gevonden. Kun je even alle details over het horloge geven?

Attache Chronoscope model 027/4753.00 met J880.2 (=valjoux 7750) uurwerk. Op de achterkant staan het modelnummer en 3 ATM en natuurlijk NR. 0051. Volgens mij uitgebracht in 2011

zoals deze dus:
http://www.junghanshorloges.nl/1130-attache-chronoscope-027455300.html

of eigen foto:

dank voor het met zoeken!

Dus de horloges van het eerste en tweede plaatje hebben beide NR. 0051?

Net een Citizen, daar heet vrijwel elk model GN-4S :slight_smile:

Type kast misschien dan?

Het allereerste plaatje van het draadje is slechts een voorbeeld van waar NR. staat, het is zelfs een ander type maar wel Junghans. Ik maak nooit foto’s van de achterkant, dus vandaar dat ik het plaatje “geleend” heb van www. Ik nam aan dat iemand dan het antwoord wel zou weten…

Het nummer is “uniek” per horloge en dus ook geen kastnummer.

Het is geen halszaak, maar ben gewoon nieuwsgierig aangelegd… :slight_smile:

Ja precies, dat ik ook de reden waarom die nummers op veel sites onzichtbaar worden gemaakt. Dan is het dus een uniek ID NR?

Ik denk ook dat het misschien een nummering van 't klokje kan zijn, zonder dat het een limited is.
Ik bedoel Panerai heeft voor z’n serie klokjes ook iets van O-serie (uit een bepaald jaar) en daar dan klokje 3325 van 5000 stuks ofzo. Het is dan niet een “bijzondere” limited edition, maar puur een nummering ter identificatie.

Stowa nummert zijn horloges ook, dit betekend niet dat deze een limited is, maar weer een soort van eigen identiteit alsmede een indicatie hoeveel horloges hij verkocht heeft.