Junghans only

Iemand enig idee wie deze jongen kan fixen? En wat dit ongeveer zou kunnen kosten?

2 likes

Onlangs deze mooie Junghans Meister Driver aangeschaft.

18 likes

Hoe bevalt de stalen band? Ik zoek al een tijdje een mooie stalen band voor mijn Meister Chronoscope en dat is dezelfde. Maar ik vind hem toch wel aan de prijs. Hoor het graag van jeā€¦

1 like

Wist niet eens van deze band af, maar hij is schitterend en staat op deze erg mooi.

Of het op de mijne mooi is weet ik nietā€¦

2 likes

Dit is wel de originele band die erbij hoortā€¦ Maar ik ben ook bang dat ie te druk is voor de Meister Chronoscope.

Vind de bracelet niet zo mooi maar het horloge prachtig.

Zo lag deze in de winkel. Het viel mij meteen op. Toen ik uiteindelijk dit horloge omdeed, was ik meteen verkocht. Band lijkt druk, maar is het totaal niet, vind ik. Zit zeer comfortabel, voelt erg licht aan en past perfect bij dit horloge. Ook de sluiting vind ik geweldig.

Super combi, heel erg gaaf

6 likes

Mijn trots :star_struck:

14 likes

Gaaf klokje, met een verhaal. De eigenaars zijn van begin af aan sportauto verzamelaarsā€¦ De driver serie is daar een hommage aan. Jammer dat Junghans niet de aandacht krijgt die ze verdientā€¦ Ze hebben een rijke historie. Waarschijnlijk door gebrek aan marketing. Ze maken toch hele mooie klokjes en het is weer eens wat anders dan de Zwitserse mainstream.

1 like

Mooi hoor! Die Erhard Junghans modellen zie je amper langskomen.
Gezien de aparte layout vraag ik me af welk uurwerkje hierin zit - ik dacht dat Junghans ook wel eens gebruik maakte van een vrij specifiek Seiko chrono caliber (verwant aan het type dat ze ook aan TAG Heuer licenseerdenā€¦)

Helemaal waar. Een kolomwiel Seiko 3S36 (flightmaster chrono automaat) als ik het goed heb, met prachtige GenĆØve strepen bewerkt en een paar steentjes extra. Een lust voor t oog. Loopt precies. Misschien niet de beste investering (kocht m nieuw old stock ( met een stevige korting welliswaar :sunglasses: )) met een mooie blauwe houten opbergkist en Junghans boek alles erbij. Heb m al een paar jaar maar nog helemaal happy. In mijn ogen een kunstwerkje zowel technisch als qua vormgeving.

1 like

Ehhh Seiko 6S37 :flushed: ā€¦

Junghans Trilastic 17 jewels (J93S uurwerk gemaakt tussen 1954 en 1966)
Geen flauwekul, gewoon een lekker klokje :smiley:

10 likes

Paar dagen geen robuust horloge nodig, dan draag ik graag de Meister Driver.

11 likes

10 likes

Ik doe mee. Mijn Meister Driver met de looks van de cockpit van een sportwagen uit de jaren 30.

9 likes


Mijn dresser.

6 likes

Welke wijzerplaatversie geniet bij jullie de voorkeur, met cijfers of alleen indices?

  • Cijfers
  • Indices

0 stemmers

3 likes