Junghans only

:heart_eyes:

1 like

Ik las gisteren dat Junghans het eerste radio controlled horloge heeft uitgebracht, de Mega 1

en er is nu pas een opvolger van
de Mega Futura

meer lezen over de Mega Futura

5 likes

Het zal mijn oude hart zijn, maar die gaat toch sneller kloppen van het oude model, dan deze nieuwe versie. Maargoed, over weer 25 jaar zeggen we dat dan waarschijnlijk ook weer over de huidige nieuwe versie :wink:

3 likes

Ook in het blauwe gedeelte te bekijken :wink:

14 likes

Licht brengt de plaat tot leven.

14 likes

Hoe zit dat met mn verstandelijke vermogen vraag ik me als ik de fotos zie wat ik had…

17 likes

Lijkt me geen onterechte vraag.
Misschien professionele hulp zoeken?

#huubiseeneikel

1 like

Wow, mooi ding zeg👌

1 like

Ik moest er even aan wennen in den beginne, maar wat een fraai horloge, echt heel tof en anders dan anders. Jammer van de afmetingen voor de smaller bepolsten onder ons :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ja, het origineel was 38. De bezel was concaaf ipv convex ook. Die heeft imo nog meer karakter en een meer universele maat.

1 like

Ik had al twijfels toen je 925 weg moest, maar nu…. :wink:

1 like

Hahahahaha, mijn pad loopt soms even parallel aan dat van jou, maar niet altijd dus :stuck_out_tongue_closed_eyes::crazy_face:

1 like

Bij Junghans kijk ik vrijwel exclusief naar de Max Bill series, eventueel nog de Meister driver enzo. Ook heb ik ooit een 1972 mega solar gehad. Sinds gisteren kijk ik ook wel naar de andere modellen, weinig overzichtelijke website overigens qua logica maar vooruit. Staat echt wel wat leuks tussen, wel vaak wat groter dan ik zou willen. Maar zo een leuke keramische Force zou ik ook wel willen hebben voor de leuk:

5 likes

Junghans II.

9 likes

wat ik erg mooi vind is dat hij wel een dome heeft, maar nog steeds lekker plat is. bij mijn max bill vind ik hem eigenlijk iets te hoog.

1 like

Welke is die met de milanese? Ik dacht dat je enkel die pilot chrono had.

Mijn eerste, de bron van alle miserie.

7 likes

8 likes

Leuke Junghans met 24 uur en dag/datum aanduiding. Ligt al een tijdje in de kast dus vandeweek maar eens een nieuwe batterij en band op laten zetten. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik ben de laatste jaar toch iets grotere gewend om de pols dus misschien gaat hij binnenkort toch het nest verlaten.

5 likes

Iemand hier ervaring met de kleuren en de deployant van Junghans?
Mijn ‘nieuwe’ meister handaufzug heeft een mooie gesp, die echter veel rozer is in kleur dan de kast van het horloge zelf.
Volgens junghans zelf dien ik een rozegouden gesp / deployant te kopen om een perfecte overeenstemming qua kleur te hebben, maar het kleurverschil met de huidige gesp doet me twijfelen.
Ik ga in ieder geval niet hun €300 alligatorband die bij dit model hoort kopen, ik zat meer te kijken naar de losse gespen…

Iemand ervaring mee (op een ander model)?

Volgens de website geelgoud:

Volgens de website rozegoud:

Dit zou echter ook rose goud zijn, en is wat ik zoek:

En is dat comfortabel?

4 likes