Junghans only

Even een oudje tussen deze mooie nieuwe Jongehannussen…

5 likes

Duiker van Junghans?

Ben benieuwd…

Inderdaad een (te dikke) duiker

Bandenwissel voor Mevr. Kad

13 likes

Goedenavond liefhebbers,

Mijn eerste bijdrage in dit topic; ik hoop dat vintage ook welkom is.

Deze kast heb ik opnieuw verchroomd, maar met behoud van de krassen

10 likes

Ook hier even onder de aandacht, misschien dat iemand van zijn Max Bill af wil?

1 like

Vandaag de FormC weer eens om op de originele band.
Blijft een topper👌

4 likes

Nieuwe duikert.
Stevige Duitse klatser wel.

7 likes

Nieuwe band laten maken voor mijn Chronoscope

12 likes

Nieuw kleurtje voor de form C

Het is echt een heerlijk veelzijdig horloge, bovenstaande burgundy rode band lekker zomers, net als onderstaande nato en mesh☀️

En met de originele zwarte lederen band een wat nettere geklede uitstraling

Blijft een favoriet uit de collectie :ok_hand:
Heerlijk hoe je met wat bandjes de uitstraling geheel kan veranderen en weer opnieuw lol beleven van hetzelfde horloge.

9 likes

Erg mooi met die burgundy-nato! :ok_hand:

1 like

Hier ook een nieuw bandje op de Pilot, en inderdaad, je maakt er zo een heel ander horloge van.

6 likes

Zeker, mooi horloge ook die pilot.:ok_hand:
Junghans is volgens mij niet zo populair op het forum(behalve wellicht de Max Bill)
Maar zijn echt wel heel mooi afgewerkte horloges.

Vandaag op de 2 piece canvas like nato van de forumsponsor, een heel geklooi om hem er goed aan te krijgen🫣
Het mooie bij de form C is dat de aansluiting van de bandjes kort op de kast zit en deels verzonken onder de rand, maar dat geeft bij sommige banden die net iets dikker zijn dan de standaard bij Junghans wel wat zenuw werk :stuck_out_tongue_winking_eye: :grimacing:

En beide kleuren naast elkaar,

5 likes

Junghans is net als Sinn en Mido een merk waarvan ik voor verantwoordbare prijzen een hele collectie van 1 merk zou kunnen samenstellen.
Zo veel mooie ontwerpen zitten ertussen, allemaal met het typische merkeigen karakter.
De kasten zijn ook heel mooi.
Op vele vlakken vind ik dat de Duitse merken qua Kwaliteit, ontwerp en consistentie niet moeten onderdoen voor de gemiddelde Zwitser. De mindere maten van pretentie krijg je er gratis bij.

Vaak wel voor de grovere pols.

4 likes

9 likes

10 likes

Als ze deze nieuw (weer) in 38mm zouden uitbrengen…

1 like

Ik heb er 1, mijn vrouw 2. Topmerk

5 likes

Mag dan wel een eind minder dik ook, anders is het nogal een tonnetje. Geen automaat met module.

Dan kom je snel bij een seagull uit…

1 like