Junghans only

Grote blij hier want mijn Chronoscope is terug na 14 maanden, is onder garantie gerepareerd door Junghans. Zal alle details besparen maar ben blij met de afhandeling. Kijk hem schijnen …

15 likes

14 maanden?!? WOW! Ben ik even blij met een goede horlogemaker waar ik maar een maandje op een onderhoudsbeurt hoef te wachten :grin:
Hij ziet er wél (weer?) netjes uit hoor :ok_hand:

Ik heb een vintage Heuer die nog langer weg is, kwestie van onderdelen. :face_with_peeking_eye: :face_with_monocle:

om het dan maar positief te zien, je hebt in ieder geval een verhaal bij je horloge :wink:
mooi dat hij weer (eindelijk) terug is!

Jazeker, was het wachten waard.

12 likes

nog eentje dan, zoveel gebeurt hier niet.

5 likes

5 likes

6 likes

5 likes

is dit tegenlicht of werkelijk een soort van hologram op de achterkant? :open_mouth:

1 like

Tegenlicht

1 like

Mooi groen is niet lelijk

4 likes

Schitterend exemplaar. Is dit de 34mm uitvoering?

10 likes

Na 45 jaar weer eens uit de kast gehaald, nieuw batterijtje er in, nieuw bandje er aan en gewoon werken :+1:

5 likes

Iemand deze uitvoering van de Meister Driver al eens om de pols gehad?

Ik had zo’n cheapo vormloze blinkende chinese gesp op het Ko-bandje voor de flieger.

Stoorde me een beetje, dus gisteren maar even aan de slag gegaan met vijl, schuurpapier en scotch brite om ze iets hoekiger en geborstelder te maken.

Verre van vakwerk, maar op het eerste oog springt de gesp er minder uit.

De originele band van de flieger heeft het trouwens begeven. Ik verdraaide de bezel en had het horloge in m’n handen. Gewoon open aan de omgekeerde flappen die er fake aan gerivetteerd zijn.
Toch licht geschokt van dit gebrek aan levensduur voor een band die amper gedragen is.

De rivetten gaan 3/4 door, waarom dan niet helemaal??