Junghans only

Ik weet niet of je een beetje Duits spreekt, maar ik zou Junghans/Huub bellen. Op papier kunnen ze je makkelijk afschepen. Laat ze maar telefonisch uitleggen waarom het perse via Oostenrijk moet terwijl ze weten dat jij in Nederland zit.

Dat is ook mijn plan :wink:
Duits is absoluut geen probleem, so zu sagen … :austria:

Ok, na een tijd zoeken kwam ik bij een aanbod op de website van ha juweliers in Groningen van een Max Bill Mega solar voor € 480,-. Op het plaatje leek het echter om een Mega zonder solar te gaan met plexiglas en ook het typenummer verwees daar naar. Even nagevraagd en bleek inderdaad zo te zijn. Omdat het mij toch wel een goede deal leek, toch tot aankoop over gegaan. Nu werd ik gisteren gebeld door de juwelier met de melding dat ze het horloge niet goed ingesteld kregen en dat ze verwachten dat dit ook niet meer ging lukken en dat ze de betaling terug willen storten. Na doorvragen bleek dat ze sinds kort geen Junghans meer in hun assortiment voeren en dat ze daarom waarschijnlijk het horloge gewoon willen afschrijven. Ik vind dit best bijzonder. Is dat uurwerk echt zo ingewikkeld dat het heel moeilijk te repareren is?

Is (voor nu) prettig opgelost, heb horloge naar dealer gebracht. Nu blijkt dat iemand er een niet standaard junghans boutje heeft gemonteerd en er een los boutje in horloge lag. Ik was het niet, maar nu krijg in een gepeperde rekening.
Ik vermoed dat mijn horlogemaker de “schuldige” is. Volgende week ben ik horloge een jaar kwijt, begin haar te missen.

Jeetje zeg, dit is zo een geval van tros radar, waar je eerst met een camera op de proppen moet komen, voordat mensen in beweging komen en iets voor je gaan betekenen.

Als dankjewel krijg je dan straks ook nog de rekening na. Ik hoop voor je dat het meevalt! :pray:

2 likes

Tja, ik heb geprobeerd om verhaal te halen maar er wordt gejokt. Maar ik kan het betalen, hoofdzaak is dat ik die groene Chronoscope weer aan de pols krijg.

Junghans nr 3 hier nu in huis, een 047/1512.44.
Een Nova ceramic.
Op de foto samen met mijn 18/1120.44.

3 likes

En een foto van de beide sluitingen, ze hebben beide dezelfde band.

1 like

Vandaag even een meshband op de Max Bill gezet. Draagt heerlijk en ik vind het zeer mooi staan.

11 likes

Waar heb je deze band gekocht? Staat 'm goed.

Heb deze al jaren. Destijds gewoon op aliexpress. Ik heb dozen vol met banden.

1 like

Ik heb geen grote collectie banden helaas. Vind het lastig om vanaf een plaatje een passende metalen band te vinden bij de Max Bill. De originele van Junghans vind ik aan de prijzige kant.

Gewoon zoeken op. mesh strap 20mm Voor die paar euros kan je er geen bult aan vallen. Zijn er al vanaf 3,76 euro.

1 like

9 likes

Hier in Spanje op de rommelmarkt gekocht voor een appel en een ei. Kan niet wachten om te kijken thuis of hij loopt. Glaasje weg en wijzerplaat wat vies. Wijzers nog goed en draait nog lekker. Ben benieuwd.

4 likes

Fabrieksbezoek! Geen tour gedaan, maar wel in de shop gekeken. (Alleen een petje gekocht).

9 likes

3 likes

9 likes

Junghans Max Bill Chronoscope 100 Jahre Bauhaus.
Prachtig horloge.

3 likes