Junghans only

Die Junghansen zijn gewoon fotogenieke dingen! Heb er ook twee gehad… twee keer hezelfde model; eentje met een rood bandje en de andere met een bruin bandje. De wijzerplaat was ook wat anders van kleur bedenk ik me nu… maar wel twee keer in de basis dezelfde chrono.

Uit de de fotoarchieven…

6 likes

Ja, een bandje maakt het horloge (af). Ik moet zeggen dat ik de Max Bill’s met een donkere wijzerplaat best lastig vind betreffende bandjes. Ze zijn fijn qua wijzers en indexen. Dus veel bandjes zijn al snel te dominant aanwezig.
En dan nog een keer mijn Meister Agenda

3 likes

Helemaal eens, vaak passen dunne banden van een luxe leersoort (Shell Cordovan of Horween leer) het beste op de Max Bill lijn.

Vooral voor de Meister Agenda vond ik het lastig een mooi bandje te vinden. En met 21mm heb je niet zoveel keus. Dus heb ik een voorstel voor een Vilt/leer bandje (alla die van de Max Bill) naar Junghans gestuurd. Helaas gingen ze er niet iets mee doen!

2 likes

Eenvoud blijft toch heerlijk tijdloos!!!

10 likes

Dit is een leuk horloge. Leuke en best nuttige complicatie. Alleen jammer dat de schijf van de datum op het uurwerk lager ligt dan die van de dag op de extra module. Niet echt een high end oplossing die helaas nodig is door de uurwerkopbouw.

3 likes

Is inderdaad jammer dat diepteverschil. Zeker als je het beeld ziet wat gebruikt wordt in reclame-uitingen etc, waar geen diepteverschil is!

1 like

Dit had ook een best leuke variant kunnen zijn! :scream: :crazy_face:

8 likes

Leef je uit :yum:

Was wel een fijn horloge tbh :smile:

2 likes

Deze variant zat al een tijdje in mijn hoofd. Dus even lekker gefotoshopt. Misschien kunnen ze hem bij Bauhaus 150 jaar gebruiken! Even 100 in 150 veranderen! :smile:

1 like

6 likes

Ik vond die band ook zo heerlijk dragen.
Jij dezelfde ervaring?

Mooi horloge, weet nog steeds niet of ik de zwarte of lichte uitvoering het mooist vind

2 likes

Ja zeker erg fijn horloge.
Heb de telemeter met de witte plaat nog niet in het echt gezien.
Dus ik kan er niks over zeggen.
Weet dat deze met zwarte plaat niet meer gemaakt wordt.
Dat maakt hem voor mij dan weer dubbel gaaf.
Gr Tim

1 like

4 likes

Deze heb ik al wat jaartjes (1994/5), nieuw gekocht. Titanium met Miyota quarz uurwerk.

4 likes

5 likes

trilastic Een Trilastic uit 1954/1955 met cal. 93s1 als aandrijving. Ik ben de vierde generatie die 'm draagt. Generatie 5 en 6 zitten in de wachtkamer; wat mij betreft mag dat nog even duren :slightly_smiling_face:

6 likes

12 likes