Junghans op de kop getikt

Ik was al een tijdje aan 't rondkijken voor een mooie Junghans met dit type cijfers. Onlangs heb ik toegehapt.

Er zat wel een Elastofixo band aan die niet mijn ding is, dus die moest eraf (zie
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,311707
).

Sinds zaterdagochtend heb ik een leren bandje eraan. Ik draag 'm sindsdien. Al mijn andere horloges hebben een zilverkleurige kast, dus het was toch even spannend, “goud” om de pols. Maar na drie dagen: erg blij ermee :slight_smile:

Goed, foto’s!

Erg mooi, die gebogen wijzers en wijzerplaatvorm!

De indices, mooie cijfers,dito band en secondenwijzer “op de 6” maken het tot een begeerlijke aanwinst.

Gefeliciteerd ermee.

Grt. Marco

Prachtig!!!

Veel plezier ermee!

mooi horloge en nog in goede staat.

Da’s een hele mooie.

:~ Geweldig!

Mooi ding zeg(tu) Daar kan je je ogen haast niet van af houden:D

(tu)

Handig die linkjes van je naar je eigen posts. Ik kom bijna nooit in deze hoek, maar zo zie ik weer eens wat anders. :)-D

Mooi hoor!
Proficiat!
(Wat zit er binnenin? Komen daar ook nog fotoos van?)
Groet van een familielid:

JackW Schreef:

:~ Geweldig!

+1

(tu) +2

Erg leuke vintage die ongetwijfeld ook nog erg nauwkeurig zal lopen.

@grootmokum: Ik moet eerlijk bekennen dat ik 'm nog nooit heb opengedaan.

@vintagecollector: Hij loopt inderdaad nog mooi op tijd :slight_smile:

Ik denk dat je kaliber 93S hebt.
Ik heb net een tweelingbroeder van jouw Junghans gevonden
en daar zit dat kaliber uurwerk in.
Als 'ie binnen is dan maak en plaats ik wel
eigen fotoos.

De tweelingbroer.

Doordat de gouden kast niet al te prominent overkomt vind ik deze Junghans er helemaal top uitzien.!!

Gr, Erik

Zit dat uurwerk ook in deze? (O je stuurt me een mail dat ik hem maar moet openmaken…nou dat komt nog wel dan):wink:

@grootmokum: Mooi hoor. Jouw wijzerplaat ziet er wel wat lichter uit dan die van mij. Mijn foto’s geven de kleur correct weer: een nogal gelige wijzerplaat. Bij jou ziet die er eerder gebroken wit uit. Klopt dat?

Deksel nog niet open gedaan. Er staan al wat krasjes op van de vorige eigenaar en ik ben bang dat ik dat met m’n (on)handigheid alleen maar erger ga maken.

Diegene van wie ik 'm overnam zei dat het een 93J was, dus ik vermoed dat het uurwerkje wel hetzelfde zal zijn als dat van jou.

Ik heb wel weer een andere kroon.