Junghans "service"... :o(

Beste forumleden,

Ik heb zojuist het berichtje hieronder op een ander forum geplaatst. Ik wil niet al te cyber-warrior-achtig overkomen, maar ik heb het hieronder genoemde horloge zelfs mee naar Korea genomen om het daar te laten behandelen. Ook daar kon men me geen zekerheid bieden, dus er is toch echt een probleem (dat bij Junghans ligt; de horlogehandel waar ik naar refereer verkoopt namelijk zelf ook soms Junghans horloges). Een gewaarschuwd mens… Ik neem aan dat geïnteresseerden allemaal wel Engels kunnen lezen, dus laat ik het in het Engels staan. Voor mij geen Junghans meer, al zou ik op zich graag van ze horen… (is er een misverstand? Ik contacteerde ze 3 jaar geleden ook al, en toen liet het tegenbericht 4 maanden op zich wachten…)

Dear fellow horologists,

After nightmarishly poor communication with Junghans my watchmaker in Australia today finally received a response from the company. It turns out that the spare part which they had said 3 months ago was definitely “on its way”, is not, in fact, on its way, since they have decided to no longer send parts to Australia. This puts them alongside several Swiss companies who have also been refusing to send parts to Australia. It’s not so much the decision itself that bothers me, although I wonder what’s really behind it, but the communication. To first tell us that it’s on its way and then finally tell us that they’ve actually never sent it because it is now their policy not to do so is in my view unacceptable. And it’s not like we were dealing with a retailer; nope, we were communicating directly with Junghans in Germany. Of course mistakes are made, but I have sent two emails (none of which received a response), and my watchmaker four (over a period of 4 months), and this is a very poor result, I think. I brought in the watch because it needed a new plexi. It is not mine, but belongs to a friend, and I now feel bad for having recommended the brand to him (“cheap”, I said, “but very good quality and great design”). Their bauhaus designs remain a classic, but I will now never buy a Junghans watch, and I am sure he won’t buy another one. And my watchmaker is not impressed (understatement).

A disgruntled customer, who happens to live in Australia.

R

Ben benieuwd wat de reden is. Raakt er soms zoveel kwijt?

Dan laat je het toch naar een kennis in Nederland sturen? Die stuurt het dan wel naar jou door.

Het is een vreemd beleid van Junghans, maar prima omheen te werken.

(Ik twijfel persoonlijk of Junghans de gezochte onderdelen überhaupt wel heeft liggen)

Beste Max,

Ik zou dat inderdaad kunnen doen. Een goed idee. Het gaat hier echter wel gewoon om een nieuw plexiglas voor een courant (populair) model, en dus mag ik toch service verwachten. Nu heb ik dus eigenlijk geen enkele service gekregen. Ik vind dat wel echt waardeloos.

R

Ik begrijp je helemaal, serieus.

Ik denk zelf liever graag in oplossingen dan dat ik tegen de bierkaai vecht. Maar goed, dat is mijn aard.

Maar horlogeglaasjes zijn toch overal wel te koop?
Of maak je er een principekwestie van??

Junghanshorloges.nl is officieel servicepunt voor Nederland, je kunt het plexiglaasje toch via hun laten komen?

Bedankt voor alle suggesties!

Mijn horlogemaker heeft een alternatief glaasje besteld, dat hopelijk goed past. Als dat inderdaad niet lukt, ga ik wel die leverancier in Nederland lastig vallen. Maar na het uitblijven van wat voor reactie tot op heden, hoop ik dat dat niet nodig zal zijn, want dat zal ook weer land gaan duren. Dat werd me bij de Junghans dealer in Seoul ook al gezegd. Die dealer was zelf al niet onder de indruk overigens.

Nee, voor mij geen Junghans meer…

R

Poktori Schreef:

Bedankt voor alle suggesties!

Mijn horlogemaker heeft een alternatief glaasje
besteld, dat hopelijk goed past. Als dat inderdaad
niet lukt, ga ik wel die leverancier in Nederland
lastig vallen. Maar na het uitblijven van wat voor
reactie tot op heden, hoop ik dat dat niet nodig
zal zijn, want dat zal ook weer land gaan duren.
Dat werd me bij de Junghans dealer in Seoul ook al
gezegd. Die dealer was zelf al niet onder de
indruk overigens.

Nee, voor mij geen Junghans meer…

R

jeetje, dat had ik niet verwacht. hoop dat t ook anders kan.