Mijn vader heeft een Junghans mega solar titanium.
Sinds kort loopt hij vaak niet goed ondanks dat hij radio controlled en solar is.
Hij loopt wel gewoon, alleen de ene keer loopt hij een uur achter de andere keer weer een half uur.
Weet iemand wat het probleem is?
Ik zelf zou meteen denken aan de batterij.
Misschien dat die aan zijn eind is?
Maar ik weet niet hoe lang dat mee kan gaan omdat het zichzelf oplaad via solar.
Helaas kan ik ook geen gebruikershandleiding vinden.
Loopt ie PRECIES een uur of een half uur achter? Kan het dan zijn dat hij het controlesignaal van de verkeerde toren opvangt? Ik zeg maar wat, ik heb hier geen verstand van, maar is je vader misschien recent verhuisd?
Dan zou je toch zeggen dat er iets met de chip niet in orde is, met het deel van de ‘radiografische’ afstemming. Ik zou de verkoper vragen het te onderzoeken, eventueel door terug te sturen naar Junghans. Ik weet niet of dat gezien de aanschafprijs uit kan, want ze zullen het niet meer gratis doen als het horloge al een aantal jaren oud is.
Is er recent wat veranderd in huis of ligt het horloge nu op een andere plek? Ik heb een Junghans die ik beneden in de keuken moet laten liggen omdat die in de slaapkamer 's nachts synchroniseert en er ook willekeurig wat naast gaat zitten. In de keuken synchroniseert hij prima daarentegen.
Nee dat is niet mogelijk gezien het bereik van het radiografisch signaal. De toren waar dit horloge zijn signaal van krijgt staat in Mainflingen Duitsland.