Hallo allemaal ik heb weer een partij oude horloges gekocht en vond er iets tussen dat er leuk uitziet. Het is een Junghans Titanium Solar
Kan iemand mij vertellen of dit een beetje bijzonder horloge is of dat ik het als een massa produkt moet beschouwen. Als hij een beetje waarde heeft dan ga ik hem laten repareren, ik heb ook al een adres waar ik de originele band kan kopen gevonden op internet
Gefeliciteerd met je aanwinst. Volgens mij kan een Solar 1 in goede staat best nog wel wat opbrengen op vooral de duitse ebay, dat zou je even moeten nakijken (op ebay.de). Maar volgens mij ontbreekt er wat aan?
Hoi Henrik wederom bedankt voor je reactie.
Ik vond het best een mooi horloge, en hij is echt super licht van gewicht.
Ik zat er aan te denken om er originele bandjes voor te kopen, en hem zelf te gaan dragen als hij het doet na vervanging van de accu.
Maar wat mis jij eraan ?
Ik weet het niet. Ik zal eens kijken, volgens mij heb ik er boven ook een liggen. Wellicht later meer.
Ohh dat zou mooi zijn,
Denk je dat het mischien immitatie is ?
In dat geval kan ik er beter geen geld aan besteden
Nee, het is zeker geen imitatie. Ik kan de mijne niet vinden 
Hihi, ik kan de mijne niet vinden, dat is een luxeprobleem.
Ik heb de foto nog eens bekeken, er zit maar 1 toets op, wil dat zeggen dat hij ook funk gestuurd is?
Heb en aantal jaren geleden een Junghans voor een collega gekocht, en die had daarom ook maar 1 knopje.
pimobiel Schreef:
Hihi, ik kan de mijne niet vinden, dat is een
luxeprobleem.Ik heb de foto nog eens bekeken, er zit maar 1
toets op, wil dat zeggen dat hij ook funk gestuurd
is?
Heb en aantal jaren geleden een Junghans voor een
collega gekocht, en die had daarom ook maar 1
knopje.
Dank je voor je reactie Pimobiel
Mischien een domme vraag van mij hoor, maar wat is dat precies ( Funk gestuurd )
Als jij er 1 gekocht heb dan weet je mischien ook nog wel hoe duur hij destijds was. Ben benieuwd of het de moeite is om ermee naar de horloge maker te gaan, om de ( denk ik ) accu te laten vervangen. En om de originele bandjes in de USA te bestellen.
Ik ben net naar een juwelier geweest en men vertelde dat de accu vast zit zodat ze niet kunnen meten of hij nog goed is. Ok kunnen ze hem niet vervangen, dit kan alleen via de fabriek ( kosten minimaal 65 euro ). Maar ja dan weet ik dus nog niet of het de accu is of dat hij gewoon defect is. Als hij dus defect zou zijn dan ben ik dus al 65 euro kwijt en heb nog geen garantie dat ie werkt. Weten jullie of er hobbisten zijn in nederland die een accu kunnen vervangen in dit soort horloges ?
Ik ben trouwens van plan om naar de rikketik te gaan, zouden er daar mogelijk mensen zijn die zoiets kunnen testen ?
Funkuhren (radio gestuurd) zijn horloges die een radiosinaal ontvangen uit GB & Duitsland. omdat de snelheid bekend is, en het verschil in tijd tussen de masten wordt gemeten, kun je op de miliseconde (geloof ik) correcte tijd weergeven. lees uitleg op:
http://www.casio-europe.com/nl/drucken/watch/technology/radiocontrolled/
Het horloge dat ik destijds gekocht heb is de:
Junghans Spektral Mega Titanium 4004280 034/2300.44
via ebay en als ik het goed heb was dat toen rond de € 375,-.
De reden of het de moeite waard is om hem te laten maken ligt helemaal bij jezelf, het horloge wat je nu hebt is niet meer (nieuw) te koop.
Het is geheel titanium, en ik kan je uit ervaring meegeven dat dit erg prettig draagt.
Goedkopere zijn er ook, van bijv. casio, maar de goedkopere modellen hebben een kunststof kast (resingehause)
Als het horloge weer werkt, hoeft hij ook niet meer open, omdat hij de batt. zelf oplaad dmv. zonlicht, dus nooit geen nieuwe batterijen meer, nooit meer gelijk zetten, ook zomer en wintertijd gaat automatisch.
Zelfs als je op reis bent en in een andere tijdzone komt springt de tijd over naar de juiste tijdzone.
Mocht je in een afegschermde bunker oid zijn, waar het signaal niet komt loopt het horloge gewoon door, tot hij weer een signaal oppikt.
Ik gebruik zo al jaren radiogestuurde wekkers, daar kan ik altijd van op aan.
Owja, en domme vragen bestaan niet he, wel een dom antwoord, maar ik hoop dat ik dat nu niet heb gegeven.
Succes met je keuze, ik zou het iig wel doen.
Hoi,
Nou bedankt voor de uitleg hoor, het klinkt wel heel prettig wat je allemaal verteld. Ik hoop aleen dat ik een iets goedkoper adres vind om te kijken of de accu vervangen moet worden of dat het de oplaad condensator is. IK heb ergens via google gevonden dat de oplaad condensator ook wel eens kapot gaat. Het probleem is dus dat je het horloge naar Junghans DE moet laten sturen, die brengen standaard 25 euro onderzoek in rekening, en als de accu moet worden vervangen kom je al minimaal op 65 euro. Maar als er meer mee mis is gaat het dus nog meer kosten. Daarnaast moet ik dus ook nog de bandjes uit de USA laten komen en dat gaat ook snel 30 euro kosten. Zo kom ik dus al op minstens 100 euro aan reparatie.
Ik hoop eigenlijk dat er op de rikketik beurs in april iets of iemand te vinden is die eerst kan kijken of het de accu of de condensator is. En die mischien wel reparatie kan doen tegen een betere prijs. Ben jij al eens op de rikketik geweest ?
Ok, maar vaak worden de onderzoekskosten weer in mindering gebvracht als je het daar laat repareren.
En de verzendkosten zijn in D goedkoper als je ze vanuit Dld zelf verstuurd (Ik heb gemakkelijk praten, woon aan de grens)
En een mooi bandje van leer misstaat ook niet.
Maar je hebt gelijk, het is begrijpelijk, maar jammer dat opknappen van horloges zo’n dure hobby is.
Misschien moeten we het toch maar zelfs eens gaan proberen.
Nou we horen wel wat het geworden is,…toch?
Nou mensen hij is het spontaan gaan doen.
Was hier al en bij de juwelier al aan het vragen geweest voor reparatie.
Nadat ik terug was van de juwelier heb ik hem op mijn eettafel gelegd waar hij dit weekend toevallig in een streep zon lag, en tot mijn verbazing begon hij ineens te knipperen op de display en de wijzers begonnen te werken.
Inmiddels heb ik hem schoon gemaakt, en ( ?? ) vraag niet hoe gelijk gezet.
Nu ben ik op zoek naar een gebruiks aanwijzing omdat ik niet snap waar de knopjes precies voor dienen en hoe je b.v de datum gelijk moet zetten.
Op google tot nu toe niets weten te vinden over de Titan Solar 1
Ik hoop dat hier iemand nog iets weet voor mij.
Uri Geller gezien soms?
Ed
Ha ha het leek wel op Uri Geller ja, alleen bij deze is het wel verklaarbaar.
Het is een Solar horloge en ik heb ergens gelezen dat hij iets van 12 uur in daglicht moet liggen om op te laden nadat hij volledig leeg is geraakt.
Ik had alleen niet verwacht dat deze het nog zou doen, hij zat tussen een partij oude horloges doe ik had gekocht en zag er behoorlijk vuil uit, en zonder bandjes.
Inmiddels heb ik de kast al schoongemaakt, dus dat ziet er al veel beter uit.
Nu nog het glas polijsten, een gebruiks aanwijzing zien te vinden, en bandjes kopen.
Deze horloge voor 1euro 50 gekocht. Op de achterkant staat een nummer lijkt me origineel. Loopt helaas niet morgen dus maar even in de zon leggen en duimen maar. En even goed laten schoonmaken en glas laten polijsten. Mits hij het doet natuurlijk. Als ik al de kosten lees wat het kost aan reparatie…
Zou tof zijn als ie het weer zou doen.