junghans??

Beste mede horlogeliefhebbers,

Ik krijg over een aantal dagen een horloge binnen, waar junghans op de wijzerplaat staat. Mijn vraag is of dit wel een echt junghans betreft… Meerdere foto’s heb ik (nog) niet.
hier een fotootje van het horloge.

Groetjes!

Ik zou het absoluut niet zeker durven zeggen, ik ben een absolute leek in dit soort zaken, maar :

• Op mijn Junghans en op het logo van hun site is de ‘G’ met een horizontaal streepje, terwijl hij op dit horloge dit niet heeft.
  • Ik heb nog nooit Junghans duikers gezien.

Ik weet niet of bovenstaande twee dingen enig hout snijden, ik kan het me namelijk ook niet echt voorstellen dat een relatief onbekend merk als Junghans nagemaakt wordt.

Junghans heeft volgens mij wel duikers gemaakt en het logo lijkt me te kloppen, maar het lijkt net of hier een wijzerplaat overheen is gezet :S

Kast, bezel en band lijken me een Alpha/MQJ/Daji model.

twee spaanse sites: Trouwens, welk merk heeft dit type horloge niet gemaakt:

http://opinion.mercadolibre.com.ar/junghans-submariner-581584-VCP

http://rutdiluca.mercadoshops.com.ar/reloj-junghans-unisex-submariner_39xJM

Junghans onbekend?
Volgens mij een van de grootste europese horloge faqbrikanten.
Mijn eerste horloge was in 1967 een Junghans

het lijkt net of hier een wijzerplaat overheen is gezet…

Dat zou idd kunnen.
Ik heb alleen nog zo’n rand gezien in de wijzerplaat namelijk wat verder naar buiten en dan bij de indexen…
Misschien is het de wijzerplaat’stijl’.
Nou ja ik heb er niet veel voor betaalt en aangezien ie er leuk uitzag (voor opknappen) denk ik kopen die hap… soms zit het mee en soms zit het tegen…
Ben iig wel erg benieuwd naar het uurwerk :#… En mocht het nou echt bagger zijn, heb ik altijd nog mijn seikootje monster B)-

Bedankt voor de reacties!!