Junghans?

Ik vond deze Junghans op het net! Naar mijn mening een prachtig horloge, wat vinden jullie?

11 likes

Helemaal mee eens

Jup, lekker.

Ik vind de versie met de verzonken subdials net een tandje gaver.

image

11 likes

Goedgekeurd. Voor mij gewoon deze pushers, en date only:

4 likes

Ik zou hem in het echt moeten zien. Kan zijn dat ik hem flets en goekdoop vind ogen. Maar ook dat ik hem juist wel mooi en minimalistisch vind.

Ook met de donkerblauwe dial en met verzonken subdials is het een killer!

5 likes

DIe dag datum en onever subdials doen dan weer af aan het minimalistische er van. Maar ieder zo zn ding.

2 likes

Voordeel is wel dat je een secondewijzer hebt. Zelf vind ik horloges waar dit ontbreekt toch iets missen. Een andere optie is de chrono constant aanzetten :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Echt een supermooi horloge! Knap dat toch nog steeds het Max Bill karakter in het ontwerp bewaard is gebleven. Als er ooit een tijd komt dat ik dit soort horloges kan betalen zal ie zeker hoog op het lijstje staan.

Is echt wel mooi hoor, ik zou hier ook sowiso geen day date van kopen.
De 100 Jahre Bauhaus versie is echt één van mijn ultieme favorieten.

7 likes

Mooi horloge, maar wel eerst in het echt gaan zien. Hij is wellicht dikker en maakt meer geluid dan je zou denken :wink:

Ja die dome steekt er echt wel vrij ver uit, is 14,4 mm in hoogte.

En de de hoge, van relatief dunne materialen gemaakte kast fungeert als een klankkast. Dat versterkt het geluid van het eenzijdig opwinden van de 7750 & het is van de weinige horloges die ik op een afstand hoor tikken. Ik vind het juist wel karakter geven, maar ik weet dat anderen er op af knappen :grin:

1 like

Prachtig. T enige wat me destijds had tegengehouden was t ontbreken v saffierglas.

En bij dit model ook wel beetje de dikte. Er zit een vette 7750 in. Die slanke look komt door de hoek van de foto. Zoek maar een zijaanzicht via google en zie het verschil. Door die dikte en taps aflopende kast, lijkt t horloge beetje op je pols te zweven. Terwijl vh pltje dacht ik dat ie strak om de pols zou zitten.

Super mooi horloge. Ik heb zelf de Meister Chronoscope in het blauw. Het enige nadeel is dat het een ramp is om een mooie band voor te vinden.

Ik kan zeggen dat ik zeer tevreden ben met de mijne.:wink:

4 likes

Meningen en smak verschillen enorm, blijkt weer. Ik vindt de versie met de verzonken subdials ook prachtig. Maar het ontwerp zoals dit topic begon, staat mij persoonlijk nets iets meer aan. Denk inderdaad door het minimalisme. ben daar vaak wel een voorstander van. te protserige ontwerpen staan mij persoonlijk minder aan. Alhoewel ook daar uitzonderingen zijn.