Junghans

Dag allen,

Wat vinden jullie van het merk Junghans in het algemeen en van dit exemplaar in het bijzonder?

Ik vind het horloge wel mooi, maar is het de moeite waard er een aan te schaffen voor rond de € 1300?

Of deze voor € 889?

Groet,

Richard

Junghans is aan de weg aan het timmeren, met name als ik het wel heb, met die Attache lijn. Die vind ik ook zeker niet verkeerd voor de prijs en bovendien best fraai. Heb ze echter nooit in het echt gezien. Over de hier getoonde ben ik eerlijk gezegd minder te spreken. Ik vind de becijfering te grof (te veel cijfers cq. te zwaar) en de vorm van de wijzers vind ik persoonlijk ook minder. Zeker voor wat meer klassiek gestylde horloges vind ik volgens het less is more principe, minder vaak beter.

de Junghans Attahce agenda heb ik in het echt gezien en het is werkelijk een prachtig horloge! ik twijfelde zelfs of ik hem zou kopen…

jammer is dat Junghans in de jaren 80-90 horloges in het verre oosten maakte van een kwaliteit zo slecht die tref je op de kermis nog niet aan. De huidige horloges zijn van hoge kwaliteit en prachtig afgewerkt, als je het mooi vind zeker de moeite waard om te kopen.

http://www.junghans-germany.de/html/pages/en_collection_junghans_attache_agenda.htm

Roemer,

Jij bedoelt dat dit meer ‘‘in balans’’ is? Meer volgens ‘‘less is more’’?

Groet,

Richard

Deze Union vind ik inderdaad heel mooi. Er mogen best wel wat cijfers op staan hoor, maar dan wat subtieler c.q minder. Om een voorbeeld te geven zoals op mijn eigen exemplaren, die ik begrijpelijkerwijs erg mooi vind ;). Ik zal snel daarvan trouwens eens wat nieuwe foto’s maken, deze heb ik inmiddels al te vaak gepost.

Ja, ik ken die van jou Roemer. Errug mooi! Nog steeds :wink:

De cijfers mogen iets subtieler, wel een hele stijlvolle klok.

Ja, dat ben ik met je eens, Robbert. Was ook een beetje wat Roemer zei.

Door de link die Master Fan gaf, vind ik die Attache Agenda eigenlijk mooier. Zwarte band met witte plaat.

Dank voor jullie reacties! (tu)

Ik vind Junghans een leuk merk maar de huidige prijzen… te hoog.