Junghans

Beste mensen, allereerst enorm bedankt voor de antwoorden op mijn vragen over echeapments, enz. Ik heb nog een vraag voor jullie. Ik heb vanmiddag een dameshorloge gekocht als studieobject. Het is een Junghans, caliber 73. Ik kan er niet meer over vinden dan de foto van het caliber. Weten jullie misschien van welk jaartal het horloge kan zijn. Weten jullie ook wat hij tegenwoordig zou moeten kosten/opleveren? Ik ben niet zo’n held met computers dus een foto maken en op het web zetten is voor mij een enorm gedoe. Na wat antwoorden wil ik graag volgende keer vertellen wat ik ervoor heb betaald. In afwachting van jullie reactie, met vriendelijke groeten, Ben (je weet wel, september!, Zadkine, YES-YES)

Ik dacht dat de jeugd zo handig was met digitale dingen en internet? Volgens mij ben je een beetje lui Ben :wink:

Wat is een dameshorloge met Junghans caliber 73 waard? Dat is afhankelijk van de kast, de staat en waar je het verkoopt. Stel het heeft geen gouden kast, de staat is redelijk en je verkoopt het op Marktplaats, dan 5 tot 10 euro. Met een mooi bandje misschien 20?

In een winkel als het horloge mooi glimt en er helemaal strak uitziet misschien wel 50 tot 80 euro. En als de kast dan ook nog eens 14 tot 18k goud is misschien wel 100 tot 120?

Bovenstaande in mijn mening overigens, ik ben geen expert.

Hoi, Henrik, bedankt voor je antwoord.
Dan heb ik het dus goed gedaan! Ik heb er € 2,00 voor betaald. Het bandje is perfekt (flex), de kast is vies. Hij loopt heel goed. Misschien weet iemand anders nog van wanneer hij is? Groeten, Ben.

Voor 2 euro kun je haast niet fout gaan. Het uurwerk is tussen 1955-1962 gemaakt. Dus waarschijnlijk uit die periode of niet lang erna.