Uiteraard. Maar dit gaat over of dit soort “pokken” banden binnen de Bauhaus stijl & traditie passen. Het antwoord daar op is een objectief néé
Werd volgens mij i.e.i voor € 449,- te koop gezet. Dat is ruim 6% korting op de huidige nieuwprijs. Als je dat niet gek vindt ben jij vanaf nu mijn favoriete koper
Tja en dat bandje. Ik zie vaker op dit forum dat mensen een extra bandje bij een horloge doen. Ik heb regelmatig het gevoel dat men dan een bandje dumpt dat niet meer wordt gedragen om zo te proberen het horloge wat duurder te kunnen verkopen. Maar dat is subjectief ik weet het…
Hoe dan ook, de markt liegt nooit en de periode dat het horloge al te koop staat zegt genoeg over de prijs.
Groeten,
Tecco
Ik ben 1 van de forumleden die de Junkers Bauhaus luidruchtig vind.
Het geluid (gerammel) van de rotor is waarneembaar met gestrekte arm, ik heb het horloge niet tegen mijn oor aan gehouden om tot de conclusie te komen dat het uurwerk luidruchtig is.
Ik heb zelf de 6060-2 gehad, voor 400 euro gekocht en ik zie nu al dat deze nu 449 kost…
Ik persoonlijk zou voor 200 a 250 euro iets zoeken in de richting van een Seiko dresser 2e hands bijvoorbeeld.
Want ook met een Orient (Bambino) loop je het risico dat deze luidruchtig kan zijn binnen je budget.
Groeten,
Noel.
Idd te hoog ingezet (denk dat verkoper zich dat realiseerde), maar zakte al gauw daarna en toen werd het een ‘redelijk bod’ toch?
Maar goed, je hebt toch een liefhebber nodig die niet voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten
Mijn alternatief:
Wat dacht je van deze Rodina, een chinese homage gebaseerd op het ontwerp van de Nomos Tangente, verkrijgbaar in wit en zwart en met doorkijkje waardoor je de Seagull ST17 automaat kunt zien.
Te krijgen bij deze betrouwbare (ondanks de foute naam) aanbieder http://good-stuffs.com/Classic-Rodina-automatic-wrist-watch-OEM-by-Sea-Gull-ST17_p_156.html
d
Die is ook erg mooi! Niet mijn type band, maar uurwerk erg mooi. Ik kan het merk echter niet vinden in NL? Heb je wellicht tips? En hoe zit het qua kwaliteit tov Junkers? Mooie suggestie!
Ook aardig. Maar vind het ronde glas zo mooi van de Junkers en nu dus ook die bienna
Als je een 2e hands horloge 6% onder de nieuwprijs te koop zet vraag je er wel om denk ik
Als je dan bijna twee maanden later al gezakt bent naar ruim 10% onder de nieuwprijs en ook nog zegt “bijna voor niets” kun je reacties als die van mij verwachten (gevraagd of ongevraagd), of je dat nu leuk vindt of niet. That’s life…
Groeten,
Tecco
Om weer back to topic te komen Die swiss Bienna. Waar kan ik daar meer info over vinden? Kan geen NL shop vinden, maar uberhaupt de leverancierwebsite niet?
Bienna is een (sub)merk van Blenheim watches. Een microbrand die via kickstarter-achtige projecten horloges maakt en verkoopt (via internet). Via de baai zijn er ook nog wel exemplaren te vinden.
Wat bedoel je met baai? Maar dus weinig historie. Hoe is de kwaliteit?
Dankje
De ‘baai’ is Ebay.
Iedereen mag vragen voor zijn horloge wat hij wil, al vraag je nieuwprijs min één euro. Of plus één euro. Mag allemaal. Vraag en aanbod bepalen of je zaken doet, bepalen de vraagprijzen.
Dit is echter geen marktplaats.nl maar voornamelijk een “community” (het woord gemeenschap doet me altijd aan wat anders denken), hier communiceren mensen met elkaar. Dat gaat per definitie niet op verzoek. Ik ken de inhoud van de PB die je kreeg natuurlijk niet, maar vind het in principe niet gepast om daar zo bits op te reageren. Het is nog maar kort geleden dat dit soort reacties rechtstreeks in je eigen advertentie kwam te staan, nu dat niet meer zo is kun je dan des te eerder berichten in je PB box verwachten, ook van niet-kopers. Al dient een PB dient natuurlijk respectvol te zijn.
Ik zie wel vaker vraagprijzen waar ik mijn vraagtekens bij heb, maar heb me altijd kunnen bedwingen om daar op te reageren, want ik sta vooral ook achter de eerste regel die ik hierboven schrijf. Het is nu zo dat prijzen op dit forum over het algemeen "redelijk’ zijn. Het zou jammer zijn als dat prijsbeeld zou verschuiven naar een groot aandeel “luchtkasteelprijzen” (zonder dat ik jou, of jouw vraagprijs of wiens vraagprijs dan ook daar rechtstreeks toe reken).
Daarom is het eigenlijk prima dat anderen zich niet bedwingen en daar wat over zeggen. Omdat dit een community is. Waar jij en ik mogen adverteren.
De kalibers die Junkers gebruikt is niets mis mee, ofwel eta of quartz. Als je niet weet of je liever quartz wil is er niets mis mee om te beginnen met quartz (zeg ik als mechanofiel). Het spaart je een hoop geld. Een automaat is minder nauwkeurig, sommigen voor wie mechanische uurwerken nieuw zijn zijn gewend aan de nauwkeurigheid van
hun telefoon en zijn teleurgesteld als een automaat 15 seconden per dag "verkeerd"loopt, wat eigenlijk niet eens beroerd is.
Als je geen haast hebt, lees je nog eens rustig in op de diverse fora. Het is heel leuk om je in te lezen Of een automaat iets is voor een beginner kan alleen de beginner zelf bepalen.
Die dingen kunnen het ook jaren volhouden, maar ik begrijp je volkomen. De door coffeecup genoemde Skagen, DanishDesign en Daniel Wellington vind ik daar echter niet ver van af staan. Als je het mooi vind is er echter niet echt wat “mis” mee.
Ja. Of het erg goed is weet ik niet. Seiko is toonaangevend onder de €250 vwb lume (afhankelijk van model).
Nou, klaar.
Bruine band met bruine schoenen/riem, en zwart met zwart. Er zijn ook veel mensen die zich daar niets van aantrekken. Ik vind staal wel gemakklijk, dat kan altijd.
Dat is een chronograaf, die doet het niet zo makkelijk zonder pushers (“knoppen”).
Een ding: die Junkers heeft mineraal glas. Dat gaat op de (lange) duur krassen. Dan kun je alleen vervangen. Maar dat is een nadeel waar je maar mee moet leven. Junghans heeft het archaïsche acryl (plastic). Krast nog eerder, maar kun je er gewoon uitpoetsen.
Bedankt voor het advies
Tja, het klinkt voor velen hier misschien wat afgezaagd.
De beste en voordeligste manier om kennis te maken met een automatischhorloge
is een Seiko 5.
Zeer betrouwbaar en solide uurwerk.
http://global.rakuten.com/en/store/aaa-corp/item/snk381/
https://www.seikowatches.com/5sports/seiko5story/why5.html
Het lijkt wel niet op een bauhaus maar is voor de prijs een uitstekende kennismaking
met een automatic, met historie.
Een keuze maken in een duurdere klasse kan altijd nog
Grt.
Vergeet Miyota niet. Want dat zat er in die van mij, en mijns inziens was dat geen topper als ik de retailprijs van 400 euro erbij haal, is nu zelfs 449 euro voor hetzelfde klokje met Miyota 9100.
Vind ik persoonlijk een slechte koop geweest,
Dan zou ik als ik opnieuw zou moeten kiezen voor de quartz versie gaan.
Noel.
De 9100 is toch een 9015 met een 24u indicator en power reserve indicator?
De swirl van de 9015 heb ik nooit zo duidelijk gehoord, maar dat kwam misschien omdat ze in stevige duikers zaten.
Ik heb van de 9015 de indruk dat het een uitstekend kaliber is voor het geld. Hi beat, nauwkeurig, betrouwbaar.
Dus de “geluidsisolatie” van de Junkers is beperkt. Heb je kunnen uitsluiten dat er een defect(je) aan het windmechanisme was?
Hoe was/is de effectiviteit er van trouwens? (van het opwinden vs de hoeveelheid beweging bedoel ik)