Junkers Bauhaus 6046-2 of 6050-2 adviezen en alternatieven?

Goededag,

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb er wel al uren lezen opzitten :smile:
Eigenlijk had ik jaren geen horloge meer(immers mobiel) maar toevallig een keer een goedkoop MeesenCo horloge gekregen, en kwam er toen achter dat het toch wel fijn is.

Echter het huidige horloge is veel te dik en grof naar mijn zin. Ik zoek dus een mooi casual classy horloge, met een niet dikke kast.

Na veel gelezen te hebben op dit forum, kwam ik erachter dat (in ieder geval van foto’s/filmpjes) ik de Junghans max bill serie erg mooi vind. Echter, wel boven budget. Zeker op de korte/middellange termijn (zeg 1-2 jaar).
Daarnaast ben ik nog een beginner :smile:

Ik kwam toen op de keuze voor de Junkers Bauhaus 6046-2 of 6050-2
Is dat het beste ‘alternatief’ tot de ECHTE realdeal?

Helaas lees ik over dit horloge wel dat sommigen op dit forum melden dat het horloge veel herrie maakt. Is dat echt storend en hoorbaar (voor een leek), of is dat emer wat echte kenners zeggen? Net zoals sommige autojournalisten zeg maar een nieuwe mercedes qua wegligging afkraken (met als referentie Porsche)

Graag hoor ik of jullie algemeen positief zijn over dit horloge, en of er wellicht nog alternatieven zijn (tot een prijsklasse van max 250 euro).

Ik vind het wel leuk/belangrijk dat een merk een beetje historie heeft, en dat het een echt horlogemerk is, en geen diesel, levi, of adidas etc.

Zo vond ik op een Amerikaans forum de Dufa walter gropius df 9001. Ook erg mooi maar ik vraag me af of een automatic ook iets is voor een beginner? En daarnaast is het een plakmerk geworden (las ik ergens)

Nou ik hoor graag! Ik heb mijzelf zo goed mogelijk ingelezen, dus schiet mijn post niet meteen af svp :slight_smile:

1 like

Welkom en veel plezier hier!

Niks mis met een Junkers hoor!

Zelf vind ik Zeppelin ook een sympathiek merk:

http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/culture/cabinet/1508-pic12/zp-70444_1.jpg

Weliswaar geen Bauhaus…

Kijk eens naar Skagen, DanishDesign en Daniel Wellington.

Welkom! Betreft history, Ik weet niet of ww2 en flieger stijl je wat doet, maar laco heeft rond de 300 euro automatische horloges en quartz.

Betreft beginner en automaat, als je geen hele extreme dingen mee doet (dagelijks op je.motor over een hobbelige werk naar je werk met een drilmachine aan de slag ofzo) en t geen probleem Is dat ie na circa 2 dagen stil staat bij niet dragen, lijkt mij het geen probleem. Ik vind de charme v n mechanisch horloge hoger opwegen dan de nadelen/beperkingen.

https://shop.laco.de/media/images/info/861688_Augsburg_slide03.jpg

https://shop.laco.de/media/images/info/861895_Rom_slide04.jpg

https://shop.laco.de/media/images/info/861688_Augsburg_slide06.jpg

Bedankt. 200 euro is wel een beetje de max. Zeg max 250 :smile:
Ik vind de Zeppelin ook mooi! De laco is ook aardig, maar ik zoek echt een beetje de ’ klassieke’ stijl die de bauhaus heeft, en de Zeppelin is ook zeker een (naar mijn smaak) klassiek horloge.

Zeppelin vind je symphatiek. Waar uit zich dat in? Is het een zeer goede kwaliteit-prijs, service of? Want is dezelfde fabriaknt als Junker toch?

Wat betreft Danish design, ik weet niet. Heb er niet zoveel mee.En vind je ook niet zo mooi klassiek. Maar dat is wellicht persoonlijk Skagen en Daniel Wellington zal ik eens goed bekijken! Die kende ik nog niet.

Edit: Skagen niet echt voor mij, de Wellington ook mooi klassiek.
Is het een kwestie van smaak, de Junkers, de Zeppelin of Wellington. Of zit er ook echt een kwaliteitverschil tussen?

Laatste vraag: Is de wijzer van de Junkers 6070-2 Bauhaus lichtgevend in het donker? Bij sommige horloges staat dit specifiek vermeld, maar bij dit horloge bij de verkoper niet. Helaas geen dealer in de buurt kunnen vinden (Alkmaar) dus waarschijnlijk wordt het een online aanschaf.
De topictitel moest trouwens zijn: 6070-2 of 6046-2

in het verkoop gedeelte staat een orient Bambino als alternatief

Verkocht: Orient Bambino Automaat):

ik weet nog ergens een Prisma Bauhaus te staan ( quartz )
in zowel chrono als 3 hands zwart en wit.
volgens de specs stainless en echt leer …

de chronometer plaatjes en de witte versie zoek ik later nog ff

1 like

Bedankt. Nou ik vind de Junkers tot nu toe eigenlijk de mooiste. Wellicht moet ik gewoon stoppen, en die gewoon gaan kopen :slight_smile: (of hopelijk nog even zien bij een juwelier)

Maar jullie zeggen dus, Junkers is an sich ook prima? Wil wel een kwaliteitshorloge (in hoeverre dat natuurlijk mogelijk is voor 200 euro, dat snap ik)

Staat een Junkers Bauhaus hier te koop mss heb je hem wel gezien, wsl net iets te duur?

Die is wel wat te duur, ja. De Ref. 6056M-5 is nieuw €479,=

Verschil met een nieuwe is idd niet groot, wel zgan en een redelijk (volgens mij) prijzige struisvogelband als extra.

Maja, als de max 250 is gaat het hem sowieso niet worden schat ik in…

OK, die band had ik niet gezien. Dat scheelt inderdaad wel.

Zeg dat wel. Belachelijke prijs, en dat heb ik die man ook al een keer verteld per PB. Op deze manier staat dat horloge in 2017 nog steeds te koop. :joy:

Groeten,

Tecco

Ja gezien. Mooi uurwerk, maar ruim 200 euro boven budget. Daarnaast vind ik de zwarte kast ook erg mooi. En ik wil sowieso graag een zwarte lederen band. Dus dan is het zonde om voor een dure bruine te betalen.

Is er een etiquette eigenlijk wanneer je kiest voor een bruine band, en wanneer een zwarte band qua kleren etc?

[quote=“mbovenka, post:11, topic:66641, full:true”]

Zo’n “pokken” band past absoluut niet bij zo’n horloge. Zo’n band kan je al voor een paar tientjes (of minder) op AliExpress bestelen, dus tenzij het een ècht merk is, voegt het so wie so geen waarde toe.

Deze Bauhaus quartz chrono = € 125,-

2 likes

Wel aardig. Zeker de prijs. Jammer van die extra knoppen (lgisch, maar gebruik dat nooit)
En het glas lijkt minder ’ bol’ dan de Junkers. Dat vind ik juist zo mooi/bijzonder. Maar qua prijs zeker mooi alternatief!

Volgens mij heb je je keuze al gemaakt dus volg je gevoel.
Je zal zeker geen miskoop hebben gedaan hoor!

Gelukkig heb ik jouw mening nooit gevraagd, dus waar bemoei je eigenlijk mee??

1 like

Mag je tegenwoordig enkel een PB aan iemand sturen, nadat je eerst daartoe een uitnodiging hebt gekregen? Rare mensen zijn er ook.

Tja, smaken verschillen natuurlijk :wink:

Das altijd moeilijk te duiden vind ik. 20% lager (want daar zal ie ongeveer op uitkomen gok ik) voor een half jaar oud horloge zgan in deze prijsklasse (en wat kost dat bandje nou?) is nog niet echt gek. Gek had ik gevonden als het al 50% zou zijn na zo’n korte tijd…

Mijn mening…