Junkers Horizon vs. Steinhart Aviation

Ik kan niet kiezen tussen de volgende twee klokjes. Elk heeft weer iets speciaals wat me aantrekt. Steinhart heeft saffier, mooi strak design, verhoogde minuten ring en loopt op een Unitas 6498. Junkers heeft een prachtig bewerkte Poljot 3133 uurwerk en een orginele wijzerplaat. Welke zouden jullie kiezen en waarom.

Link van de Steinhart: KLIK
http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=123&Sel_ID=25#123

Link van de Junkers (niet officiële site maar meer foto’s : KLIK
http://www.sklep.chronoline.pl/product_info.php?products_id=404

steinhart, zegt me net iets meer
en die driehoek op de junker, ik kan er maar niet aan wennen

Volledig met schmeink eens: Steinhart!

Voor mij de Junkers. Mooier uurwerk, extra functie en een grote secondewijzer.

Ik heb al gekozen: De Steinhart Aviation, zij het de versie zonder kleine secondenwijzer. Waarom? Om de rustige wijzerplaat. Daarom ook geen secondenwijzer, want die verstoort voor mij het evenwicht van de wijzerplaat.
Vooral de schaalverdeling met de seconden is te zwaar aangezet. Dit alles natuurlijk volgens mijn smaak. Iemand anders kan en mag daar natuurlijk anders over denken.

Ik zou ook voor de Steinhart keizen, en dan ook de versie zonder secondewijzer, precies zoals Sieb zegt. En ik ben het ook roerend eens met schmeink, ik kan het design van Junkers wel waarderen maar die irritante driehoek,…mijn oog blijft er maar naar toe trekken.

Mijn beste,

Al gaat mijn horlogevoorkeur uit voor een horloge met een ronde kast, als ik tussen deze twee zou moeten kiezen zou ik voor de Junkers gaan.
Een fraaiere wijzerplaat, met datum, waarbij het driehoekje mooi opgaat in de belijning der wijzerplaat.

Succes met je keuze!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ben een absolute Steinhart-fan maar puur op basis van de foto’s
zou ik voor de Junkers gaan. Veel mooiere kroon.

ik ging voor de junkers. vind het een mooier uurwerk en in zo’n grote kast vind ik de toeters en bellen net wel kunnen. De plaat vind ik net zo leeg bij steinhart maar het blijft een moeilijke keuze

Hoewel ik helemaal niets heb met chronogafen, kies ik toch voor de Junkers.
Dit komt vanwege de wijzerplaat van de Steinhart, ik vind de secondewijzer niet geslaagd.

Gr,

Ron.

Beide vind ik schitterende klokken, al heb ik niet direct iets met vierkante horloges. Mijn intuïtie zegt: Steinhart - maar vraag me niet waarom.

Kan niet kiezen zou zeker even verder speuren.
De Steinhart heeft een te hoog Bell&Ross gehalte wat mij betreft en Junkers zegt me bar weinig.

Iedereen bedankt voor de meningen. Ik vind de seconden wijzer op de Steinhart zelf niet storend. Sterker nog, ik vind het moeilijk om met een horloge te lopen zonder een seconden wijzer. Het is voor mij de bevestiging dat het klokje loopt als ik even snel voor de tijd kijk.

Echt makkelijker is het er nog niet op geworden. :S

Vind de dial van de Junkers misschien wel de mooiste van de twee maar zou toch voor kwaliteit gaan en de Steinhart kopen!

Steinhart (tu)

De Stein…
mooie kast en rustiger wijzerplaat,

zou hier ook niet mistaan, ben wel eens op zoek geweest naar de oranje uitvoering maar als die te koop staat willen ze er de hoofdprijs voor hebben.

Dus met geen pijn in het HART kies ik voor de Steintje!