ik ben al een tijdje zeer gentereseerd in een Horizon model van het merk Junkers,
er is al wel wat geschreven op het forum over het merk Junkers, maa ik kon net niet vinden wat ik belangrijk vond.
heeft er iemand een Horizon model en is daar tevreden over? Telkens als ik wat het gespaard koop ik een merk wat ik iets beter ken.
ik ben laatst in Duitseland geweest en daar vind je in de grote winkelcentra’s geen juwelier die Junkers verkoopt, in Nederland moet je er ook veel moeite voor doen alleen bij wereldhorloges kan ik ze vinden.
is het de ruim 200 euro waard?
Waar mee kan je het vergelijken?
Waarom zijn er zo weinig verkoop punten, Casio en Meistersinger kan je wel overal krijgen?
ik snap dat je je aangetrokken voelt tot het boordklok uiterlijk van de Junkers (tu)
Waar wij als horloge gekken altijd goed op letten, is het uurwerk. In het geval van de Junkers gaat dat om een Miyota 821A http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&a&2uswk&Citizen_821A
. Dit is een werkpaard van Miyota, en is erg betrouwbaar, vergelijkbaar met de Seiko 7S26. Dergelijke uurwerken worden met massa’s gebouwd, en zijn daardoor goedkoop. Zo goedkoop zelfs, dat bij een defect (zeldzaam!) het goedkoper is om een nieuw uurwerk te plaatsen, dan het te repareren.
Heb in het verleden ook wel 'ns met een schuin oog gekeken naar Junkers. Vooral de Bauhaus-serie vind ik fraai. Hiervoor gebruiken ze Ronda- en Eta-uurwerken; niks mis mee, dus. Viel me toen ook op dat over Junkers niet zo veel te vinden is op het forum. En volgens mij is hier ook niemand die er een heeft; of misschien inmiddels wel? Ben wel benieuwd naar ervaringen. Lijkt namelijk best aardig spul voor een redelijke prijs; of misschien toch niet?
Een Junkers Horizon is een mooie klok met degelijke kwaliteit. Een klasgenoot van mij heeft er 1 en is er dik tevreden over. hij heeft wel een Quartz er in zitten maar toch 300 euro ervoor betaald.
Voor 200 euro heb je een mooi horloge naar mijn mening.