Junkers horloges..ik vind ze leuk

Nog niet zo lang geleden had ik een Junkers Flugweltrekorde geruild op het forum. Ik vond het een mooie maat en hij had ook nog eens 20mm lugs waar ik een kist vol met bandjes van heb.

Het horloge beviel me wel en de afwerking was echt goed. Ook de bijgeleverde band was van mooi leer gemaakt en zat heerlijk. Uiteindelijk toch weer doorgeflippert natuurlijk. :smiley:
Nu ben ik op zoek naar een horloge met lichte/witte wijzerplaat. Mijn oog valt nu weer op Junkers. De maten zijn ideaal 40-42mm en de lugs ook 20mm. Ik heb echt een chronische hekel aan oneven lugmaten. :wink:
Ik twijfel nog tussen een paar modellen. De eerste is een G38.

Deze trekt me heel erg aan. De Pie-pan dial en de kleuren geven hem een vintage uitstraling.
Als tweede de Spitzbergen. Mooie cleane dial en ook nog full lume.

Eigenlijk kan ik niet kiezen en wil ik ze alletwee wel hebben. Welke zal ik als eerste kopen dan? Keuzes…
Junkers is niet direct een merk met een horloge geschiedenis maar ze maken echt mooie spullen imo. Zijn er nog meer liefhebbers op het forum?

Prachtig ding !

Ik was hem al eens tegengekomen en gek genoeg is me die
full lume nooit in de specs opgevallen,
net nog even ergens gekeken
en daar stond “white lumious hands & indices”

grtz Gerard

Die G-38 is prachtig, mooie wijzers (tu)

Ik heb de G38 besteld…Kon het niet laten.

Mmmm… Als die Spitzbergen 42 mm was dan wilde ik em zeker!

Windhund Schreef:

Mmmm… Als die Spitzbergen 42 mm was dan wilde
ik em zeker!

Dus 2mm te klein is een dealbreaker? ::o

Goeie keus die G38! Mooi klassiek design. Alleen de vintage uitstraling wijzers zijn een beetje fake in my opinion.

Lieuwedv Schreef:

Goeie keus die G38! Mooi klassiek design. Alleen
de vintage uitstraling wijzers zijn een beetje
fake in my opinion.

Dan vind je deze mooier denk ik.

Ik vind het kleurverschil met de cijfers en wijzers juist weer apart.

dreski Schreef:

Dus 2mm te klein is een dealbreaker? ::o

Voor mij inderdaad wel.

Junkers zijn idd leuk. Met name de fliegers. Ik vind de 6110-2 Spitzbergen Chrono Erg geslaagd

Hier ook een trotse bezitter van een Junkers

Mooi, die luminous dail.
Enne…foto’s zijn welkom als je hem hebt.

ik had eerst die andere genomen, juist omdat ik jouw 1e keus ook leuker vind. aangezien je toch warschijnlijk flippert (met alle respect :+) kun je vd fondsen die g38 kopen en lekker n poos houwe.

De Junkers Bauhaus. De vintage is erg strak en inmiddels een design klassieker.

Deze vind ik de mooiste Junkers. Ik heb deze automaat (lijkt erg op de quartz) en draag 'm graag m als dresswatch

Ik denk dat ze eens moeten stoppen met
dat overbodige aanduiden van Quartz / Automatic
(in 't algemeen dan he )
gaan ze vast meer klokjes van verkopen

Vind niet alles van Junkers even geslaagd. Maar ja, van welk merk wel?
De G38 vind ik er best goed uitzien en ook de Bauhausserie van dit merk vind ik mooi (jaja, Max Bill, I know). Maar kopen? Nee. Ik koop geen dresswatches meer. Draag ze toch nooit.:sunglasses: Misschien als ze nog eens een mooie automatische retro cushion case duiker gaan maken…:slight_smile:

Vind ze allemaal op hun eigen leuk! Zijn er veel dealers van in België/Nederland?
Heb ze een keer zien liggen in Lindau, zuid Duitsland. Direct toegevoegd aan de wishlist.