Ik zag een tijdje geleden waarschijnlijk op HF een plaatje van een Junkers horloge
met een lichtgevende wijzerplaat ( groen licht ) en daarop in het zwart afstekende cijfers / wijzers nu vermoed ik dat dat dit model is / was.
klopt dit ?
volgens de specs van Benson-trade zou dit
model lichtgevende cijfers & wijzers hebben … ( lichtgevende indicators )
beetje verwarrend dus aangezien dat dan zwarte lume zou zijn.
Zwarte lume? Het zou kunnen maar is onwaarschijnlijk. Zwart is niet echt een goede kleur voor een lichtgevende basis (is geloof ik een van de minst sterke lume die er is).
Ik ga er dus van uit dat de wijzerplaat oplicht en de zwarte cijfers mooi contrast bieden.
Ik kan me heel sterk vergissen maar naar mijn weten heeft dit model helemaal geen lume. Ook de wijzerplaat niet. Ik zou gaan voor de automatische Spitzbergen met full lume dial.
Neem de specificaties op Bensontrade nooit letterlijk. Het stikt er van de fouten en onzin. Bepaald niet het idee dat het mensen zijn, met kennis of liefde voor horloges.
Gebruik de zoekfunctie eens, als je fouten op de
site van Bensontrade aankaart…
Zijn ook reacties van Bensontrade zelf terug te
lezen…
Groeten.
Noel.
ze hebben qua telefoon alleen een 06 nummer, waarbij je onmiddelijk een antwoordapparaat krijgt
op m’n email is tot nu toe niet gereageerd ze kunnen het m.i. dus wel vergeten daar.
edit : verdomd als 't niet waar is, ik heb bovenstaande gepost en nog geen tijd om m’n koffie om te roeren en ik krijg een E.mail van ze (
Volgens het antwoord zijn de "wijzers"
voorzien van een lichtgevend laagje dat niet vergelijkbaar is met luminova of andere stof
en de wijzerplaat licht niet op.
dus toch “zwarte” lume op de wijzers
maar niet vergelijkbaar met luminova of vergelijkbare stof.::o
Er is geen enkele andere site (fabrikant, andere winkels) die deze informatie geeft.
Het “dus toch “zwarte” lume op de wijzers maar niet vergelijkbaar met luminova of vergelijkbare stof” lijkt mij totale onzin. Zwarte verf, perfect zichtbaar bij licht, dus.
Er is geen enkele andere site (fabrikant, andere
winkels) die deze informatie geeft.
Het “dus toch “zwarte” lume op de wijzers maar
niet vergelijkbaar met luminova of vergelijkbare
stof” lijkt mij totale onzin. Zwarte verf, perfect
zichtbaar bij licht, dus.
Je komt op div. sites echt van alles tegen, fouten met waterdichtheid, letterlijke vertalingen uit het Singalees “hete vrouwen” horloges maar ook in shops
was laatst ergens waar ik 3 x om de lugbreedte moest vragen, tot ik besloot om de breedte van het bandje te vragen en dat is maar goed ook, want anders had ik nu waarschijnlijk nogsteeds bij die kassa gestaan.
nouja deze Junkers is dan wel een leuk klokje
maar je wilt toch graag precies weten wat je koopt he ?