Ik heb ooit eens een Junkers gehad met een Poljot 3133 uurwerk.
En ik dacht laat ik eens kijken op hun website om eens te zien wat ze nu allemaal maken.
Een hoop horloges die veel weghebben van o.a. Junghans, IWC en Omega/ Tag Heuer. Er zitten best leuke tussen. Maar dat ze allemaal even origineel zijn…
Maar wat ik eigenlijk wilde weten/vragen.
Dragen er hier nog liefhebbers nieuwe Junkers horloges?
Niet de meest originele ontwerpen, inderdaad . Maar volgens mij prima horloges, voor het geld. En ik heb wel 'ns gelezen dat mensen het logo zo lelijk vinden. Ik vind het juist mooi!
Prima horloge. Gekocht met een milanese band, maar die vond ik tegenvallen. Ligt denk ik niet aan Junkers maar geldt de milaneseband in het algemeen.
Klopt.
Valt mee vind ik. Ja, het vooraanzicht van een vliegtuig uit de tweede wereldoorlog.
Het logo is aanwezig, dat wel. Heb ik nog een schepje bovenop gedaan met mijn horlogestandaard .
Zit ook nog wel wat verschil tussen het oude en het nieuwe Junkers. Vroeger werden de horloges gemaakt en ontworpen door Pointtec, een Duitse firma die ook Zeppelin in het portfolio heeft. Sinds ik denk een jaar of twee heeft Pointtec de rechten op de naam “Junkers” niet meer en zijn ze verder gegaan als “Iron Annie”. Junkers horloges worden nu gemaakt in opdracht van de oorspronkelijke eigenaren van de merknaam “Junkers” en ik weet niet wie nu de bron is eerlijk gezegd.
Dat zijn de “nieuwe” Junkers inderdaad, staat volledig los van de tot 2019 geproduceerde horloges die door Pointtec gemaakt werden. Ik heb geen idee wie nu de nieuwe collectie assembleert maar ze beweren nog steeds “Made in Germany” te zijn. Ik vond eerlijk gezegd de ontwerpen vroeger beter.
Draag hem nog best vaak, mooi formaat.
De wijzerplaat van deze vind ik zelf mooi, deze heeft het zelfde “motief” als het Junkers JU-52 vliegtuig. Een ijzeren golfplaat.
Maar sinds vorige week moet er een nieuwe batterij in😅
Achter mijn Junkers Bauhaus zit een verhaal. Ik zag destijds een vriend in Kreta met deze versie op batterij. Het model liet mij niet meer los. Online had ik al gezien dat er ook automatic versie van was. Junkers heeft een kantoor in München. Ik was daar voor mijn werk en had gevraagd of ik langs kon komen. Dat kon dus ik erheen in een vrij uurtje. Ze waren gevestigd in een beetje achteraf straatje, voelde niet echt overtuigend, maar goed ze waren er. Ik naar boven en ja hoor, daar was hun kantoor. Werd leuk ontvangen, kreeg alle modellen die ze daar op voorraad hadden even te zien als ook hun (mini) fotostudiootje, een tafeltje met een soort tentje erop waar de horloges onder speciale belichting gefotografeerd werken voor internet verkoop. Mijn horloge daar gekocht, Milano strap en leren strap erbij. Dat maakt hem toch wel speciaal.