Beste leden,
Na een aantal keren te hebben geconstateerd dat leden van dit forum door allerlei gedragingen in de problemen komen, wil ik graag een aantal situaties benoemen en verhelderen. Ik zal proberen zo min mogelijk te juridiseren wat uiteraard ook weer kan leiden tot onduidelijheid. Toch een poging.
1) Met een nickname ben je volledig anoniem op het forum.
In een bepaald geval is dit onjuist. Als iemand juridische stappen tegen je wil ondernemen vragen wij je om je NAW gegevens. Geef je die niet, dan kan het zijn dat je permanent wordt geschorst. Via de rechter kan de eiser deze gegevens alsnog opvragen maar dan adhv je ip-adres bij de providers.
2) Eens geschreven blijft geschreven.
Niet altijd. Wij (het forum) zijn verplicht om een bericht te verwijderen als je daar om verzoekt. Criteria zijn dat het jouw bericht is en dat discussie zonder jouw bericht nog overeind blijft.
Aanvulling; er zijn sites die een kopie maken van onze site. Het kan zijn dat zaken daar wél blijven staan…
3) In het “ervaringen met” gedeelte kan je vrij vertellen wat je ervaring is.
Uiteraard. Maar de scheidslijn tussen een feit en een mening is dun en die tussen smaad en laster ook. Als je je ervaring met een transactie deelt, beperk je dan tot de feiten en niets meer dan dat. Je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor hetgeen je hebt geschreven en als het mis gaat, zie dan bij 1).
Wil je aanvulingen, toelichting of reageren? Stuur mij dan een pb. Indien daar iets relevants uitkomt, pas ik dit bericht aan. En als er behoefte aan is, zal ik vaker wat situaties uiteenzetten.
Jur