Enige tijd geleden heb ik een Seiko chronograaf gekocht met een perpertual calender. Betreft een 7T86 uurwerk.
Nu is de dag/maand/jaar wijzer onjuist gepositioneerd. Dat betekent dat bij het instellen van bijvoorbeeld de dag de wijzer begint bij de 2e van de maand en ik hem kan doorstellen naar de 32e. Het zelfde geldt voor de maand (begint bij februari en kan door tot een 13e maand) en ook voor het jaar begint bijL+1 en gaat door als zou L+4 bestaan).
In het kort, de wijzer staat een positie verschoven. In de manual staan dat in een dergelijk geval de " hand position adjustment procedure". moet worden gevolgd. Echter hoe dit te doen staat nergens beschreven.
Heeft iemand informatie over hoe dit bij te stellen? Kan het wel?? Of moet de wijzer gedemonteerd worden en op de juiste positie teruggeplaatst?
De positie wordt aangewezen door het halve maantje:
Dank voor je reactie! Deze gebruiksaanwijzing heb ik gebruikt inderdaad. Echter, slechts bij de stopwatchfunctie kan ik wijzer op 0 stellen. Dat heeft geen effect op de positie van de wijzer indien ik de kalenderfunctie gebruik.
In de gebruiksaanwijzing op pag. 9 staat:
Wanneer een wijzer aangepast moet worden, maak dan eerst de procedure voor het bijstellen van de wijzers af voordat u de tijd gaat instellen. *
Vervolgens komt er geen instructie hoe dit te doen.
Pag 15 gaat over instellen dag maand jaar, niet over justeren van de wijzer,
S
Dus het feit dat de wijzer (halve maantje) doet alsof er een stand L+4 bestaat:
Bij twijfel: Seiko Nederland schrijven. Als zij niet met een procedure komen zou je het altijd nog over een service met afstelling kunnen hebben, heb je direct nieuwe pakkingen.
Ik zit nog ff te kijken, maar die hele ring rond de wijzerplaat is gedraaid? De 60 moet boven de 12 zitten?
En de 120 onder de 6, kijk maar ff op Google afbeeldingen.