tompj:
Jij zult het wel weten…
Net m’n huis verkocht aan ze.
2 likes
Stelling:
Horloge industrie is oorlogs industrie…
Industrie is industrie, en dus economie. Behoefte bevrediging en waarde vermeerdering.
Net zoals op dit moment “groen” en “duurzaam” een bepaalde behoefte bevredigd. Handel is handel, of je nou horloge’s , onroerend goed of windmolens verkoopt.
Oké, “klokkie” erbij.
1 like
Ook handel kan ethisch of onethisch zijn.
1 like
Eens. en dan kom je op het hellende vlak.
De staatskas vooral.
Maar wat een gelul allemaal zeg.
Onroerend goed. Handel is handel wuut
1 like
Rhah
11 april 2019 om 06:23
72
Ik kan mij nog herinneren dat toen ik het jaren geleden eens met mijn Turkse schoonvader over horloges had, hij mij het verhaal vertelde over hoe in de jaren '90 de eigenaar van S&C destijds ieder weekend met een koffertje vol Rolexen, Pateks, etc. een rondje deed langs de wat beruchtere cafes van het land om zo contant wat horloges te verkopen aan leden uit de Nederlandse onderwereld.
2 likes
Interessant verhaal maar ik vraag me af wat
Rhah:
Turkse
hiermee te maken heeft tenzij je hem daardoor kan plaatsen in
Rhah:
de wat beruchtere cafes
samen met
Dit alles met een knipoog natuurlijk.
Ik heb geen zin in een afrekening. Ik heb vrouw en kinderen!
1 like
Rhah
11 april 2019 om 06:38
74
Laat ik zeggen dat ik reden heb hem te geloven.
“Chlorophyl” staat op het lijstje.
1 like
koen
11 april 2019 om 09:20
75
Chlorofyl is vrij onschuldig, is namelijk bladgroen uit planten.
Bladgroen of chlorofyl is de groene bladkleurstof van planten die zich in chloroplasten bevindt en met behulp waarvan zij licht opvangen en de energie daarvan omzetten in chemische energie die wordt gebruikt voor fotosynthese. De groene kleur van chlorofyl is toe te schrijven aan de sterke absorptie die het vertoont in het rode en blauwe deel van het spectrum: alleen de groene kleur wordt teruggekaatst. Chlorofyl heeft de eigenschap de energie van licht, meestal zonlicht, bruikbaar te kunnen make...
Ik denk eerder dat je chloroform bedoeld…
Chloroform, ook bekend als trichloormethaan (systematische IUPAC-naam) en methyltrichloride, is een kleurloze vloeistof met een kookpunt van 63 °C. Chloroform werd ontdekt in 1831 door de Amerikaanse natuurkundige Samuel Guthrie.
Chloroform heeft een zoetige geur en smaak, en een bedwelmende werking. Hoofdpijn, slaperigheid en bewusteloosheid zijn de gevolgen van het inademen van de damp, hoewel hiervoor wel meer nodig is dan een of twee teugen. In tegenstelling tot wat detectiveromans en -films...
1 like