Juwelier boete Euro 500.000 !

Uiteindelijk gaan de merken naar direct sales toe, ofwel online of via eigen boutiques.

4 likes

HOTELOVERNACHTING CADEAU

Schaap en Citroen biedt haar klanten bij de aanschaf van trouwringen vanaf €1.000,- een cheque aan voor een overnachting inclusief ontbijt bij Landgoed Lauswolt of Château St. Gerlach (op basis van beschikbaarheid). Bekijk hier de trouwringen collectie

.

tis crimineel :innocent:

2 likes

Kwestie van tijd voordat je straks een verplichte registratie krijgt… Soort kenteken voor horloges.
:thinking::grimacing:

Goed, en nu de rechter nog, na het verkrijgen van alle informatie.

1 like

Is de lokrolex dan ook door S&C geleverd. Zal dan van de “boete” worden afgetrokken.
Wellicht als dan meer lokrolexen worden gegeven van incourante modellen, dan zijn ze daar ook vanaf en hoeven ze zo deze praktijken niet meer te voeren en kunnen ook wij de sportrolex in de winkel kopen, gewoon tegen list prijs.

1 like

Als ze genoeg “lokrolexen” leveren aan justitie, dan zie ik deze boete ook nog wel verdwijnen :smiley:

2 likes

:joy::joy::joy:

Ja en daarbij lijkt de ‘patsercultuur’ me niet het probleem waar het OM zich op moet richten. Pas ná die statement staat er:

Ook gebruiken criminelen de horloges volgens het OM steeds vaker als onderpand.

Dat lijkt me een graadje relevanter…

1 like

En als de merken daar zelf niet voor zorgen (via absurde quota om AD te mogen blijven etc.) dan doen de heren verzekeraars dat wel (via absurde premies en eisen aan beveiliging bij het voeren van bepaalde merken).

1 like

Dit soort berichten wegen bij mij wel mee in de gun-factor om bij een bedrijf wel of niet iets te kopen. Niet dat ze al veroordeeld zijn maar waar rook is…

2 likes

Houd er wel rekening mee dat het om een specifiek filiaal gaat. Ik weet zeker dat niet iedereen bij Schaap dit soort praktijken goedkeurt.

Ik lees in het artikel heel wat anders. Het gaat om de juweliersketen, en ook het hoofdkantoor wordt genoemd.

Je hebt gelijk, inderdaad het hoofdkantoor. Blijft dat de medewerkers in de winkels hier natuurlijk niet (allemaal) achter staan. Maakt hun werk ook moeilijker omdat zij minder horloges kunnen verkopen.

Het lijkt me toch dat premium merken niet geassocieerd willen worden met de praktijken van S & C…

1 like

Ik denk dat het je zal verbazen hoe dicht sommige luxe-merken, niet alleen in de horlogeindustrie, tegen duister geld aanschurken (pun intended :wink: )…

Net als dat elk bedrijf zijn account bij de bank opzegt als er weer eens een fraude rechtzaak speelt…? Denk ING witwassen. Er moet daar wel meer voor spelen denk ik.

1 like

Raap me op :laughing:

1 like

Denk alleen wel dat 10 stuks de minimum afname is icm wat full-gold damesmodellen die in de vitrines stof lagen te happen.
Maar wellicht kan je met HF-leden een inkoop coöperatie opzetten :smile::+1:t2:

1 like

Core business van Rolex is al lang geen horloges meer. Meer een “grappige” bijzaak.