Juwelier De Tijd in Doetinchem

Hallo allemaal,

Fijn om hier te kunnen mededelen dat er tegenwoordig een goede horlogemaker in mijn buurt te vinden is, en wel bij juwelier De Tijd in Doetinchem.

Hier hebben ze sinds 2 jaar een eigen horlogemaker, Tobias, en die heb ik mijn geliefde Chopard Mille Miglia toevertrouwd voor een onderhoudsbeurt.

Deze heb ik nieuw in mijn bezit sinds 2011 en is nog nooit open geweest. Ondanks dat hij nog prima liep leek een beetje nieuwe olie mij toch wel zinvol. Het enige wat mij de laatste tijd op was gevallen was dat bij de hacking functie ik hem altijd een klein stukje voor moest zetten om daarna weer de minutenwijzer precies op het streepje te krijgen als de secondewijzer bovenaan was.

Vorige week heb ik hem weer opgehaald en hij zag er weer prima uit. Niet gepolijst zoals afgesproken maar toch wel beetje opgepoetst denk ik want er zat een mooie glans op. Mijn zelfgemaakte minuscule beschadigingen waren nog gewoon aanwezig, dus was zoals afgesproken.

Ook nog even met Tobias wat gesproken en hij maakt op mij een zeer kundige indruk.

Na hem zelf weer exact op de seconde gelijk gezet te hebben was ik verheugd dat ik de minutenwijzer nu weer meteen op het streepje kon zetten en deze dan 1 minuut later exact op het volgende streepje staat. Dus niet meer een klein stukje voor zetten. Ik ben echt een nerd in dit opzicht. Het moet gewoon exact kloppen bij mij.

Ook kijk ik altijd wat de afwijking per 24 uur is en als het een chronometer betreft (-4s tot +6s) zoals de Chopard, dan wil ik ook dat het klopt. Het was dan ook fijn van Tobias te horen dat hij bewust de Chopard iets in de plus had afgesteld. Liever iets te snel dan te langzaam, wat dan kun je hem soms even stoppen om exact in te stellen en hoef je hem niet apart te verdraaien.

Inmiddels heb ik hem weer enkele dagen om en de afstelling is precies wat Tobias heeft beloofd. Hij loopt nu gemiddeld 3 seconden voor op 24 uur. Een topprestatie!

Al met al een aanrader voor mensen uit Doetinchem en omgeving.

20 likes

Dank voor het delen Henk. Al wel eens wat gekocht, maar weet nu dat ik tevens voor reparaties terecht kan

4 likes