Juwelier en korting

Ernie Schreef:

) kreeg ik 5%.

Eigenlijk heel simpel; je kunt altijd dreigen met
je credit card te betalen in plaats van pinnen of
cash; scheelt de juwelier weer marge.

Zou dit zoveel schelen? en zoja hoeveel dan?

Volgens mij bij gangbare kaarten (m.u.v. Visa) 4%. Visa rekent geloof ik een vast (laag) bedrag per transactie (mits het een NL kaart betreft)…

Beste Klaauwdrager,

Persoonlijk zou ik nooit een Ferrari gaan halen om te laten zien dat je geld hebt, laat die lui bij de Volvo lekker zakken, koop anders een Saab cabrio,die zijn ook stijlvol. Die verkopers die je respectloos behandelen zijn het niet waard. Een tijdje geleden vroeg een juwelier of ik al “geholpen” werd, ik zei: ik wil niet “geholpen” worden, maar “te woord gestaan”. Klinkt al een stuk beter, toch. Ben bij een andere juwelier een horloge gaan kopen, maar deze niet aan die andere laten zien, zonde van de tijd. Gewoon om die onintelligente manier van doen lachen.
Een kennis van mij doet het nog leuker: hij is zo’n vastgoedbaas en die rijdt in een ouwe rotte Peugeot van 1200 euro , lachen altijd, iedereen denkt dat ie arm is, alleen zijn vermogensbeheerder en hij weten wel beter.
Heb je trouwens wel eens aan een Aston Martin DB 9 gedacht, of een Jag XKR ? Zijn echt klasse wagens ! Die Ferrari F 430 is echt super, moet je een keer rijden !
Nogmaals: laten ze het bekijken, bij die Volvo-dealer. Ze zijn het niet waard om naar jouw Ferrari te kijken als ze niet geloven dat je hun auto’s kunt betalen.
Van der Klaauw maakt echt geweldige horloges, mooie internetsite, trouwens.

Vriendelijke groet,

Ed

Beste heren,

Ik geef toe het geen ik vanmiddag schreef ietwat ingetogener had gekund. Het geen dat ik er mee probeerde te zeggen:

“dat ik er ook maar gewoon bij loop zoals ik me voel”
“dat ik het schandalig vind hoe mensen door verkopers behandeld worden”.
“dat verkopers je vaak niet liquide vinden, maar het zelf ook niet zijn”
“ dat de verkoper vaak doet of het normaal is dat je een duur horloge koopt, maar er zelf ook voor moet sparen”

Ooit heb ik het op dit forum gehad over mensen die het niet kunnen waarderen als je een Ferrari bezit. Tevens schreef ik toen dat mijn directe omgeving niet eens weet dat ik zoon auto bezit .Ook had ik op dit forum nooit over mijn Ferrari gesproken, maar het was een onderwerp van dit forum en ik ben toch een anonieme persoon. De reacties die ik toen kreeg waren overweldigend positief. .

Ook vind ik het echt leuk dat Michel C mij niet kent en toch gelijk een mening heeft. De reactie “Leuk toch voor die jongen dat z’n pa een Ferrari heeft?”. Als jij mijn verhalen gelezen had dan weet je ook dat mijn VADER NIET MEER LEEFT.( en nee ook geen erfenis, lotto, en ik ben ook geen cocaïnehandelaar)

Je bedoelt waarschijnlijk, als je er anders uitziet (netter, duurder) word je meer serieus genomen.
Nee dat bedoel ik niet!

Acour_jeroen als jij denkt dat je hier niemand mee beledigend. (Ik vind wel dat je beheersing van de schrijfkunst (althans in bovenstaande posts) te wensen over laat) En het zelf in vul verhaal) dan zal ik jou vergeven.

Als er nog spel, grammaticale –fouten worden geconstateerd dan hoor ik dat graag van u.

Bram

Beste mensen,

Laten we het gezellig houden, dit is geen forum voor neerlandici, tijdens het snlele tpyen kunnen er wel eens foutjes insliupen.

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat mensen reageren op de manier waarop jij je voorstelt. Als je je eigen bericht(en) nog eens naleest dan valt je dat misschien ook op. Er is volgens mij niet beledigend naar jou gereageerd, misschien wel wat sarcastisch en ik geef toe, dat is geen mooi begin van het nieuwe jaar. Zullen we het daar bij laten?
Als schrale troost kan ik je nog vertellen dat ik eenzelfde ervaring heb gehad bij een Volvo dealer. Toen ik een tijdje later mijn nieuwe Volvo had heb ik gelukkig niet meer de behoefte gehad daar langs te gaan.
Maar de mooiste overkwam me vorige week toen ik in de Blokker (eigen schuld, ik weet het) aan een langslopende verkoopster vroeg of ik wat mocht vragen en als antwoord kreeg “nou snel dan want ik ben met een klant bezig”. Toen ik vroeg wat ik dan was liep ze door.

Visa is wel prima, neen ik werk er niet.

aankoopverzekering van 180 dagen op alle aankopen (nu zelfs met 360 dagen)
€ 25 eigen risico volgens mij

“handig voor als je eens de tijd verliest”

Beste Ed,

Jij zegt moet je een keer rijden! Heb jij een 430 dan?
En ja gezellig ga ik het houden, maar hun zijn begonnen! HAHA!!!(vergeten en vergeven Ed)

Ja, een Aston Martin DB 9 echt super mooi (Gezien op de IAA en bij de importeur), maar een ferrari is een kart en dat is wat ik zoek in een auto! Mijn oom had vroeger een DB 7 ook echt heel mooi!!

Ed mijn geld is op, maar een Eston Martin staat op mijn verlanglijstje!

Bram

Beste Tony,

Ik vind jou spreuk echt goed, maar ik geloof het ook echt!

Bram

Beste Klaauwdrager,

Nee, helaas (nog ) geen 430 voor mij, ik bedoelde meer: “je zou 'm eens moeten proberen” . Als ik er een zou hebben mocht je natuurlijk rijden.
Ik heb een tijdje terug in 430 van een kennis gereden. Vooral gaaf zonder tractiecontrole !
Zo’n Opel Speedster turbo is ook een gave kart en ook nog betaalbaar,
maar ja, dit blijft horlogeforum natuurlijk, dus laat ik het maar bij horloges houden…

Mvg,
Ed

Wijs besluit, er is ook een Off-topic gedeelte op dit forum dus als jullie alsnog verder willen praten over auto’s dan kan dat daar lijkt mij. :slight_smile:

Beste Ivo,

Ik las dat je ook (eventueel) op zoek bent naar n TAG HEUER, ik liep gisteren langs n juwelier in Ridderkerk (=nabij Rotterdam), die geeft 30% korting op dit merk. Waarschijnlijk uitlopend.

Ik weet natuurlijk niet welk model je zoekt, van dit merk. Maar n duikkklok met normale prijs is / was 900 E nu minus de 30%, dat scheelt wel ff.

Suc6

Geen Tag Heuer voor mij. Wat ik heb gezien is het kwalitatief een goed merk, maar de modellen spreken mij niet zo aan.

Beste Ivo,

Bij Van Gelder!

Oris TT1 Diver

Oris TT1 Diver Ref:633.75.41.70.54
3 maanden oud, (in nieuwstaat).
2x gedragen.
Spotkoopje! Prijs : € 650
Tel. 020-6658578

http://www.polshorloges.net/polshorloges/oris/oris_tt1_diver709.php

Bram