Juwelier en korting

Gister ben ik in Den haag geweest en terecht gekomen bij juwelier van Willegen.
Ik vond het een schitterende zaak en ik werd heel goed geholpen. (ben nog jong en had geen stropdas om. heb het wel eens anders mee gemaakt.)

De jongen die mij hielp was zeer bereid om veel verschillende horloges voor mij te pakken en heb er ook verschillende gepast.
Oris TT1 diver, Oris Tauchmeister, Omega Seamaster en een TagHeuer auqaracer.

Ik was eigenlijk gelijk verliefd op de Oris TT1 diver. De prijs is E 888,-

Toen ik informeerde naar een eventuele korting was daar niet over te praten, de prijzen stonden vast volgens hem.

Ik zou graag mijn klok daar kopen alleen niet voor die prijs, zeker omdat hij bij Sayin voor E 675,- te koop staat.(ik heb wel gelezen dat daar 40 euro aan verzend en verzekerings kosten bij komt)

Zal ik nog eens terug gaan? En zo ja, wat voor korting moet mogelijk zijn?

Beste Ivo,

Een vriend van mij kwam een tijdje terug bij een bekende juwelier een IWC van 9000 euro bekijken (misschien kopen) , weet je wat die vriend aanhad?
Afgeragd T-shirt en Vintage Diesel spijkerbroek, geen enkel probleem ! Kreeg nog koffie aangeboden , werd met “u” aangesproken en na het gesprek werd nog de deur voor hem opengehouden door de juwelier zelf ! Hij kocht daar later wel een ander horloge, daarom. Vaak is het moeilijk om aan iemands uiterlijk te zien of ie geld heeft, maar ja, een pak en stropdas zijn wat netter natuurlijk. Van kortingen weet ik niet zoveel, in eerdere berichten hier kreeg iemand korting op een Tag H. geloof ik. Kun je nakijken op p. 7 prijs Tag H.
Misschien dat je op echt dure horloges wel wat korting krijgt, zeker als ze al langer in de vitrine staan , of modellen van voor een wijziging aan dat type.

Mvg,

Ed

Ed Schreef:

Beste Ivo,

Een vriend van mij kwam een tijdje terug bij een
bekende juwelier een IWC van 9000 euro bekijken
(misschien kopen) , weet je wat die vriend aanhad?

Afgeragd T-shirt en Vintage Diesel spijkerbroek,
geen enkel probleem ! Kreeg nog koffie aangeboden
, werd met “u” aangesproken en na het gesprek werd
nog de deur voor hem opengehouden door de juwelier
zelf ! Hij kocht daar later wel een ander horloge,
daarom. Vaak is het moeilijk om aan iemands
uiterlijk te zien of ie geld heeft, maar ja, een
pak en stropdas zijn wat netter natuurlijk. Van
kortingen weet ik niet zoveel, in eerdere
berichten hier kreeg iemand korting op een Tag H.
geloof ik. Kun je nakijken op p. 7 prijs Tag H.
Misschien dat je op echt dure horloges wel wat
korting krijgt, zeker als ze al langer in de
vitrine staan , of modellen van voor een wijziging
aan dat type.

Mvg,

Ed

Geld alleen maakt niet gelukkig, je hebt ook
horloges nodig

ja zo weet ik een verhaal van bekende van mij: hij was toe aan een nieuwe auto is ondernemer loopt in een trainingsbroek en sportschoenen omdat dit lekker werkt,komt bij de mercedes dealer aan en word scheef aangekeken en kreeg totaal geen aandacht,hij heeft toen maar ergens anders een heel sportieve uitvoering van een c-klasse gekocht,bijna nieuw en contant betaald,mensen zijn zo dom en kortzichtig soms !!

Beetje korting zit er altijd wel in Ivo,
ben gisteren wezen kijken in Nijmegen voor een Zeno-Carré chronograaf.
Koste daar € 1300,- , na wat geklets kon ik hem krijgen voor € 1150,-
Vandaag heb ik hem besteld bij Marley!!!
succes rob.

Ruim een jaar geleden bij deze juwelier ook eens wat Orissen gepast. Op mijn vraag of de op het horloge vermelde prijs de advies dan wel netto prijs was, gaf men toen te kennen dat aan die advies prijs nog wel iets gedaan kon worden.

Ik heb de indruk dat veel juweliers Korting een vies woord vinden. Een wat indirecte vraag geeft soms een betere reaktie.

Bij deze juwelier is zeker wel wat aan de prijs te doen is mijn ervaring.
Uitstekende zaak overigens, toegewijde en heel vriendelijke mensen.
Ik heb er in ongedwongen, maar wel correcte, sfeer een heel mooi horloge gekocht, en werd vakkundig geholpen.

Voor wat betreft de opmerkingen over kleding: Dat heeft er helemaal niets mee te maken. Ik loop nooit in een kostuum, en ik ben nog nooit om die reden (naar mijn gevoel dan) verkeerd behandeld. Het moet wel héél raar lopen voordat ik in een kostuum naar een juwelier ga om serieus genomen te worden. Ik ben toch niet gek. Zij willen verkopen, en IK bepaal wat voor kleding ik aan heb. Wanneer ze zelf een kostuum dragen moeten ze dat vooral zelf weten.
Mijn geld/pinpas/credit card ziet er niet anders uit hoor…

Ik heb meegemaakt dat ik niet geholpen werd in een paar juwelierszaken, vandaar mijn opmerking. Maar zou inderdaad niet uit moeten maken, want als ik vanavond de 20 miljoen win veranderd dat niets aan mijn kledingstijl of leeftijd;)

Ivo Schreef:

Ik heb meegemaakt dat ik niet geholpen werd in een
paar juwelierszaken, vandaar mijn opmerking. Maar
zou inderdaad niet uit moeten maken, want als ik
vanavond de 20 miljoen win veranderd dat niets aan
mijn kledingstijl of leeftijd

Er veranderd dan wel iets aan je collectie horloges :slight_smile:

Beste heren.

Ik wilde een volvo cabrio kopen, maar verkoper was niet echt vringelijk in verband met mijn 24 jaar oud!

Ben thuis ff de Ferrari gaan halen en vervolgen terug gegaan. Heb toen zijn baas om zijn baas gevraagd en hem duidelik gemaakt dat ik nog jong ben maar geen dromer!

Kijk ik wordt er gek van die verkopers die zelf 1700 pm verdienen en doen of een ander gek is!!!

Bij Ferrari inporteur zijn ze ook zo, de eigenaar verkoopt daar echt niet en wat zal zoon verkoper daar nou verdienen?

Ik denk dat iedeen voor vol moet worden aangezien ook al heeft hij geen geld dan probeer jij hem toch wat anders te verkopen. Je weet ook immer nooit als hij wel een keer wat geld in zijn zak heeft dan komt hij het nooit bij jou brengen hoor!

Bram

Ik wacht op de eerste reactie! Hier stond iets maar ik heb het gewist (zelf-censuur)…

Dat je voor een Volvo en een v.d. Klaauw kiest geeft wel aan dat je smaak hebt. Dat dan weer wel…

Kocht tijd terug bij een juwelier in Apeldoorn(in een of andere passage?) een ketting en wat andere juwelen en zij gaven mij voordat ik ook maar ergens om kon vragen standaard 10% op alle aankopen. Dat had te maken met een of andere pas ofzo die in die winkel of in Apeldoorn verkrijgbaar was. Die pas had ik dan niet, maar ze gaven me toch die korting. Zonder verder afdingen oid dus al een paar honderd euro verdiend. Dus ik neem aan dat juweliers een bepaalde marge houden.
Andere kant van het verhaal is dat een prijs nou eenmaal een prijs is. En service is denk ik meer waard, dan ze ooit aan korting kunnen geven. Als je ergens goed geholpen wordt en er een prettig gevoel bij hebt, ook voor (aanschaffen) in de toekomst is dat zeker goud waard denk ik.

Bedoel je met dat ik dan “jammer wel een Ferrari in mij bezit is” . Is dat niet goed dan ben jij er zo een die mij een patser vindt?? kijk als iemand een Van der Klaauw heeft zegt dan toch genoeg. Een patser koopt een goude ROLEX!

Ferrari is passie en nostalgie en de mooiste en levende auto die er is! Er is geen merk dat zoveel emotie heeft!

Als jij denkt aan pats dan zeg ““ik jij kijkt niet naar de persoon die er in zit!””

ja en een volvo ja das gewoon een emotie loze tour auto!

Bram

Ik vind je geen patser. Ik ken je namelijk niet en heb niet de intentie je te beledigen. Bovendien is een Ferrari inderdaad voor velen een (natte) jongensdroom…

Ik vind wel dat je beheersing van de schrijfkunst (althans in bovenstaande posts) te wensen over laat.

Misschien ben je woordblind?

Jongeklaauwdrager, je stukje tekst komt nogal patserig over in woordgebruik "Ben thuis ff de Ferrari gaan halen " . Waarschijnlijk bedoel je het niet zo en heeft Jeroen daarom zijn tekst ook aangepast.

Je bedoelt waarschijnlijk, als je er anders uitziet (netter, duurder) word je meer serieus genomen. Als je met korte broek en shirt binnen loopt bij een juwelier word je jammer genoeg vaak minder serieus genomen als dat je in pak binnen komt. Zijn al meerdere topics over geweest dacht ik.

Ik dacht eerst ook dat het een patser was, gezien zijn inlognaam, maar eigenlijk is het dus bescheidenheid want het had ook jongeferraririjder geweest kunnen zijn. Leuk toch voor die jongen dat z’n pa een Ferrari heeft? En dat hij zo’n arme verkoper met dat modale salaris voor schut komt zetten? Heeft die jongen thuis weer wat te vertellen over die patser. O, zo kom je dus wel aan die benaming… Ook jammer van de spelling maar daar kun je misschien niets aan doen.

Geachte acour_jeroen,

Ik vind het ietwat ongenuanceerd hoe u op bepaalde zaken een reactie probeert te geven. Persoonlijk denk ik dat deze ontmoetingsplaats daar niet voor bedoeld is. Uw reacties over mij Ferrari en mijn vermoedelijke woordblindheid zegt meer over hoe u als persoon in het leven staat.

Met groet,

Bram

jongeklaauwdrager Schreef:

Geachte acour_jeroen,

Ik vind het ietwat ongenuanceerd hoe u op bepaalde
zaken een reactie probeert te geven. Persoonlijk
denk ik dat deze ontmoetingsplaats daar niet voor
bedoeld is. Uw reacties over mij Ferrari en mijn
vermoedelijke woordblindheid zegt meer over hoe u
als persoon in het leven staat.

Met groet,

Bram

Had niet echt het idee dat Jeroen hier verkeerde bedoelingen heeft hoor.
Vind ook niet dat hij erg ongenuanceerd over komt, als je je begin tekst terug leest begrijp je hem ook wat beter.

Maar mischien kunnen we hier maar beter mee stopen, zoals je al zegt daar is dit forum niet de beste plek voor. (geen plek trouwens).
Gewoon een questie van verkeerd begrijpen.

Dus maar weer verder over de juweliers en de gewenste korting die wij willen krijgen;) :smiley:

Lieve jongeklaauwdrager,

De door mij gewiste reactie betrof enkel de schier onleesbare status van je bericht door gebrekkige spelling en zinsbouw. Op de inhoud wilde ik (toen nog) helemaal niet ingaan.

Ik heb je (in mijn ogen) ook niet veroordeeld, getypeerd of gestigmatiseerd en in mijn tweede post slechts gevraagd (zonder te willen suggereren) of het misschien kwam door woordblindheid (in welk geval ik er begrip voor zou hebben).

Ik zou overigens naar een Volvo-dealer die mij onheus bejegend in het geheel niet teruggaan (er zijn er plenty namelijk), ook niet met een Ferrari. Je hebt naar mijn mening geen auto nodig om serieus genomen te worden.

Patserigheid zit volgens mijn opvattingen in een persoon en niet in een auto, horloge, huis of wat dan ook. En dan nog: Beter een patser dan een poseur! :wink:

Nogmaals: Ik wilde je niet opjutten of kwaad maken. Vriendjes?

Jeroen

PS: Verder laat ik het hierbij op het forum. Je mag me altijd een privé-bericht sturen!

Laten we het weer over horloges hebben.

Mijn ervaring is dat je er zeker 10% van af kan praten.

Bij mijn laatste nieuwe horloge een Panerai (hebben toch de naam dat een authorised dealer geen korting geeft) kreeg ik 5%.

Eigenlijk heel simpel; je kunt altijd dreigen met je credit card te betalen in plaats van pinnen of cash; scheelt de juwelier weer marge.

Ernie