Juwelier Ton van Grinsven (‘s-Hertogenbosch)

Fijne ervaring met juwelier Ton van Grinsven in ‘s-Hertogenbosch.
Een aantal weken terug mijn IWC Portugieser laten stuiteren op Schiphol.
Rotor liep aan. Geen goed geluid.
Geïnformeerd naar de reparatiekosten via S&C, die gaven aan dat het rond de 1100€ zou gaan kosten.

Als cadeau had ik een horloge laten graven bij van Grinsven en toen ik daar was toch even geïnformeerd of zij mijn Portugieser konden repareren en wat het zou kosten. Blijkt dat zij een inhouse horlogemaker hebben die ook gecertificeerd is om o.a. IWC horloges te repareren met natuurlijk originele onderdelen vanuit IWC.
Van alles vervangen, gesmeerd en ingesteld.
Jaar garantie. 575€.
Prima service, snel, goed en de prijs is ook de moeite waard. Normaal zou ik naar Wesselink en Vreeker gaan, maar van Grinsven is om de hoek :slight_smile:
Aanrader!

27 likes

Mooi verhaal, hoe kom je aan die prijsopgave van € 1100,- van S&C? Telefonisch is het niet mogelijk en ik zou dan ook een onderbouwing van dit bedrag vermelden [ bijvoorbeeld nieuwe kroon + wijzerplaat etc ivm de val ]

De reparatie van dit uurwerk zou via IWC zelf € 580,- kosten zonder kast delen / zonder wijzerplaat die misschien scheef staat. En dan heb je 2 jaar garantie ipv 1 jaar. Dus ALS het via een gecertificeerde IWC horlogemaker is gedaan dan zou je ook 2 jaar garantie MOETEN krijgen…

Het rammelen van de rotor is eenvoudig te verhelpen door het kogellager te vervangen en verder is het geen gecompliceerd uurwerk!

Oeff, zit ik hier naar mijn droomhorloge te kijken…:heart_eyes::heart_eyes:
Goed om te lezen dat ze weer hersteld is van haar valpartij. Kosten zijn inderdaad netje, ik was voor een normale servicebeurt voor mijn MK XV Flieger al 500 kwijt (wel incl 2 nieuwe wijzers), een chrono uurwerk is toch nog weer wat meer werk om uit elkaar te nemen en in elkaar te zetten…

Mooie klok, niet meer laten vallen, foei! :slight_smile:

1 like