Juwelier weg dankzij overvallers!

+1

Het klinkt misschien overdreven, maar dat is denk ik wel het enige dat echt werkt. Was kamerbeek niet al 1 van de best beveiligde juweliers van Nederland?

Erik11 Schreef:

Ook deze mensen kunnen horlogeliefhebbers zijn.

Natuurlijk zijn het horlogeliefhebbers, maar dan op kosten van de juwelier:?:?
Vervolgens ‘flipperen’ ze hun buit vliegensvlug…

RuhleR Schreef:

Erik11 Schreef:


Ook deze mensen kunnen horlogeliefhebbers zijn.

Natuurlijk zijn het horlogeliefhebbers, maar dan
op kosten van de juwelier:?:?
Vervolgens ‘flipperen’ ze hun buit
vliegensvlug…

Uhm… denk dat Erik11 wat anders bedoelt…

ik weet het wel zeker dat ie wat anders bedoelt…

't is gewoon schokkend om te moeten lezen dat deze zaak sluit vanwege een reeks overvallen…

een sluis en gewapende bewakers… dat lijkt me de beste oplossing… alleen… kan dat ook weer intimiderend werken… sluizen heb ik geen moeite mee… je weet dat je er altijd uit kan… je komt alleen niet zo maar even binnen…

Bij Schaap en Citroen hebben ze ook een sluis… voelde me éénmaal door de sluis wel bijzonder welkom… ik weet niet of anderen dat ook zo ervaren… maar 't is alsof je van een drukke straat in een rustige omgeving komt… waar niet iedereen zomaar binnen kan rennen… maakt dat je lekker rustig kan rondkijken…

de Edelsmid in mijn voormalige woonplaats Waddinxveen heeft ook een slot op de deur… binnen na aanbellen…

Arie Kabaalstra Schreef:

een sluis en gewapende bewakers… dat lijkt me de
beste oplossing… alleen… kan dat ook weer
intimiderend werken… sluizen heb ik geen moeite
mee… je weet dat je er altijd uit kan… je komt
alleen niet zo maar even binnen…

Bij Schaap en Citroen hebben ze ook een sluis…
voelde me éénmaal door de sluis wel bijzonder
welkom… ik weet niet of anderen dat ook zo
ervaren… maar 't is alsof je van een drukke
straat in een rustige omgeving komt… waar niet
iedereen zomaar binnen kan rennen… maakt dat je
lekker rustig kan rondkijken…

Het went. Waar ik werk loop je ook dagelijks door een sluis. Alleen noemen we het een tochtdeur :+

In de Vs en Duitsland heel normaal, niks opndeurbeleid…eerst aanbellen en dan wordt je een sluis ingelaten na goedkeuring. Gewapende veiligheidsbeambte in de winkel blijft erbij. Veiligheid voor alles.
Kijk naar die overval in Deurne, die mensen verdedigen zichzelf en dan wordt een protestdemonstratie tegen de juwelier en voor de daders rustig toegestaan…te gek voor woorden.

capice Schreef:

In de Vs en Duitsland heel normaal, niks
opndeurbeleid…eerst aanbellen en dan wordt je
een sluis ingelaten na goedkeuring. Gewapende
veiligheidsbeambte in de winkel blijft erbij.
Veiligheid voor alles.
Kijk naar die overval in Deurne, die mensen
verdedigen zichzelf en dan wordt een
protestdemonstratie tegen de juwelier en voor de
daders rustig toegestaan…te gek voor woorden.

Aan de andere kant kunnen toekomstige situaties misschien eerder ‘escaleren’. Overvallers neigen misschien nu minder snel te schieten. Als elke toko, zoals in de states mogelijk een gun onder de toonbank hebben liggen, schieten ze misschien eerst voordat er vragen gesteld wordt. “Mag ik a.u.b. al uw geld en horloges.”

Of dat de US politie met hun hand op hun wapen een wagen benaderen, om zo snel mogelijk te kunnen schieten. Dat zie je in Nederland minder snel, omdat politie meestal niet verwacht dat iemand een blaffer bij zich kan hebben.

Actie-reactie…maar dan betekent niet dat we dat soort gasten maar hun gang moeten laten gaan…het is hun keuze om een overval te plegen, niet die van de juwelier. Mond houden en doodzwijgen helpt niets.

capice Schreef:

Actie-reactie…maar dan betekent niet dat we dat
soort gasten maar hun gang moeten laten
gaan…het is hun keuze om een overval te
plegen, niet die van de juwelier. Mond houden en
doodzwijgen helpt niets.

Dat zeg ik ook niet. Ik heb alleen twijfels of bewapening de oplosing is.

Wilt meneer de moderator niet zo vlug op z’n teentje getrapt zijn aub…Ik ben het net met je eens vwb slap beleid.

Ik beticht niemand die boven mij post van discriminatie

Ooit had ik via Marktplaats contact met een juwelier die zijn familiebedrijf na de zoveelste overal ook van de hand deed. Een veelbelovende jonge werkneemster zat sinds de laatste keer getraumatiseerd thuis. Een andere juwelier die ik ooit sprak, had anderhalf uur gekneveld in zijn eigen zaak gelegen. Kort daarvoor hadden ze bovendien zijn privécollectie uit zijn huis geroofd. Ik zie hem nog huilen op de regionale tv.

Het lastige is dat er geen simpele oplossingen zijn. Ik kom zelf wel eens bij Oeding-Erdel in Münster en daar doet de bewaker de deur voor je open. Toch heeft dat een tijdje terug overvallers niet doen terugdeinzen, waarna ze een tweede kracht buiten de zaak lieten posten. Ik weet trouwens niet of dat nog zo is; zelf heb ik die tweede man nooit gezien, of hij is goed gecamoufleerd.

Wat betreft die sluis: inderdaad heb je, eenmaal binnen, het gevoel dat je de stadsdrukte even achter je laat en een andere wereld binnentreedt. Op de een of andere manier voel je je extra welkom. Bovendien is dit een bewijs dat je blijkbaar een betrouwbaar voorkomen hebt… :smiley:

Discrimineerde Kamerbeek? Die vraag vind ik ondergeschikt aan het dilemma op welke wijze je je zelfbehoud denkt te kunnen garanderen. Wapengekletter (of -geknetter) vind ik geen optie. Een streng deurbeleid voorkomt mijn inziens meer ellende dan wanneer je iedereen het gevoel wil geven dat hij welkom is in jouw zaak, ook al loop je daarmee het risico te discrimineren. En laten we wel wezen: aan de leeftijd, het uiterlijk en de uitstraling van sommige ‘klanten’ kun je wel een en ander aflezen. Sommigen mogen dat discirminatie noemen, ik noem het gezond verstand.
Maar zoals gezegd: een simpele en eenduidige oplossing is er niet. Het is net als met het weren van inbrekers uit je huis: je kunt het ze hoogstens zo moeilijk mogelijk maken. En vooral: gepakte overvallers keihard confronteren met het enorme leed dat ze hebben aangericht.

Watch4Beauty Schreef:

Ooit had ik via Marktplaats contact met een
juwelier die zijn familiebedrijf na de zoveelste
overal ook van de hand deed. Een veelbelovende
jonge werkneemster zat sinds de laatste keer
getraumatiseerd thuis. Een andere juwelier die ik
ooit sprak, had anderhalf uur gekneveld in zijn
eigen zaak gelegen. Kort daarvoor hadden ze
bovendien zijn privécollectie uit zijn huis
geroofd. Ik zie hem nog huilen op de regionale
tv.

Het lastige is dat er geen simpele oplossingen
zijn. Ik kom zelf wel eens bij Oeding-Erdel in
Münster en daar doet de bewaker de deur voor je
open. Toch heeft dat een tijdje terug overvallers
niet doen terugdeinzen, waarna ze een tweede
kracht buiten de zaak lieten posten. Ik weet
trouwens niet of dat nog zo is; zelf heb ik die
tweede man nooit gezien, of hij is goed
gecamoufleerd.

Wat betreft die sluis: inderdaad heb je, eenmaal
binnen, het gevoel dat je de stadsdrukte even
achter je laat en een andere wereld binnentreedt.
Op de een of andere manier voel je je extra
welkom. Bovendien is dit een bewijs dat je
blijkbaar een betrouwbaar voorkomen hebt… :smiley:

Discrimineerde Kamerbeek? Die vraag vind ik
ondergeschikt aan het dilemma op welke wijze je je
zelfbehoud denkt te kunnen garanderen.
Wapengekletter (of -geknetter) vind ik geen optie.
Een streng deurbeleid voorkomt mijn inziens meer
ellende dan wanneer je iedereen het gevoel wil
geven dat hij welkom is in jouw zaak, ook al loop
je daarmee het risico te discrimineren. En laten
we wel wezen: aan de leeftijd, het uiterlijk en de
uitstraling van sommige ‘klanten’ kun je wel een
en ander aflezen. Sommigen mogen dat discirminatie
noemen, ik noem het gezond verstand.
Maar zoals gezegd: een simpele en eenduidige
oplossing is er niet. Het is net als met het weren
van inbrekers uit je huis: je kunt het ze
hoogstens zo moeilijk mogelijk maken. En vooral:
gepakte overvallers keihard confronteren met het
enorme leed dat ze hebben aangericht.

Als juweliers en dergelijke een strak deurbeleid hanteren vind ik dat in mijn ogen prima.

En als je bontkraagjes buiten wilt houden vind ik dat ook prima ookal klinkt het ietwat generaliserend en wellicht discriminerend.

Onze overheid heeft een waar rook is is vuur beleid, wat betreft de petje petje acties,

Zo worden grootscheepse controles genoemd waarbij getunede Golfjes Honda´s BMW’s e,d automobielen van de weg geplukt worden met een bestuurder met een baseball petje op,

Er is gevraagd aan Koos Spee waarom het petje petje actie genoemd wordt…

Antwoord was; bij zulke auto´s en dito bestuurders is er vaak harddrugs of softdrugs aan boord en ook zijn er vaak personen tussen die bekend zijn bij de politie.

Dus of een juwelier of discotheek discrimineert als ze inderdaad verklaren petjes en bontkraagjes te weren vind ik het discutabel als dat bestraft zou kunnen worden door een overheid die zelf dezelfde werkwijze hanteert.

Een kennis van een vriend die ik weleens gesproken heb werkt bij de KLPD en die kregen soms een briefing waarin aangegeven werd een dagje medelanders van Noord Afrikaanse afkomst aan te houden, omdat het dan vaak raak was qua strafbare feiten openstaande boetes verboden waar aan boord enz.

En zoals eerder gezegd bewapende bewakers zijn in Duitsland en Italië eerder regel dan uitzondering, wordt aan de ene kant tijd dat dat hier ook gaat gebeuren.

Groeten.

Noel.

Erik11 Schreef:

Wilt meneer de moderator niet zo vlug op z’n
teentje getrapt zijn aub…Ik ben het net met je
eens vwb slap beleid.

Ik beticht niemand die boven mij post van
discriminatie

Er word bij mij gereageerd over bontkragen en discriminatie terwijl ik daar niks over heb gezegd. Laat mij er dan ook lekker buiten. Ik had het alleen over slap beleid en verder niks. Ga mij geen woorden in de mond leggen. Daar ben ik niet van gediend en daar reageer ik dus op.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23598482/Nijmeegse_juwelier_overleden.html

Echt vreselijk dit!
De beste man had er al de brui aan gegeven. (het bedrijf)
En ging nu nog van de oude dag genieten voor zover dat voor hem uberhaupt mogelijk was.
Plein 1944 is nu eindelijk klaar na de grote verbouwing en de firma Kamerbeek had daar gewoon nog moeten zitten. (i.p.v. de Primark)

Ik ben vandaag een trieste Nijmegenaar.

Diep triest dit en condoleances aan de nabestaanden.

Men neme de overvallers bij den kraag. Flikkeren ze in een Cel! en dan las ik de deuren dicht…of ben ik nu weer te hard en te meedogenloos…

Nee we moeten net als dat halfslachtige zooitje in Den Haag de koppen in het zand steken.

Dat er werknemers en eigenaren die hun brood er op een eerlijke manier proberen mee te verdienen er een dwarslaesie aan overhouden dat mag toch geen naam hebben!!! we glijden helaas flink af in dit landje. Triest!!

mcfr Schreef:

Dat krijg je met het slappe beleid in Nederland.

In België niet beter…

cliogek Schreef:

Dat wordt in Nederland inderdaad discriminatie
genoemd.
Maar ik noem het inmiddels het recht op je eigen
veiligheid, zeker na 7 overvallen moest het een
keer aflopen zoals het is afgelopen.

Het resultaat is dat mooie zaken moeten sluiten en
dat is erg triest. Nog even en we kunnen een
horloge enkel nog via internet bekijken.

Erik11 Schreef:


Slap beleid klopt wel, maar je kunt niet zomaar
iedere buitenlander met bontkraagje weigeren in
je
zaak… Dat blijft discriminatie

Ook deze mensen kunnen horlogeliefhebbers zijn

Blijft natuurlijk een trieste ontwikkeling

Na 7 overvallen zou ik beslist ook zo reageren.