Juwelier weg dankzij overvallers!

Het is dan zover. Juwelier Kamerbeek in Nijmegen stopt er na 8 overvallen en een dwarslaesie mee.
Dan nog mag je geen mensen met een bepaalde leeftijd i.c.m. uiterlijk niet weren in je eigen zaak.

Er is nu leegverkoop dus doe er je voordeel mee!

Dat krijg je met het slappe beleid in Nederland.

Slap beleid klopt wel, maar je kunt niet zomaar iedere buitenlander met bontkraagje weigeren in je zaak… Dat blijft discriminatie

Ook deze mensen kunnen horlogeliefhebbers zijn

Blijft natuurlijk een trieste ontwikkeling

In en in triest dit. 8 keer overvallen en nooit opgegeven.
Respect voor deze man. Een bedrijf met zo een rijke historie moet mijn inziens sluiten omdat er geen genoeg bescherming is verleend.

Mijn beste,

‘t is dor in ons hof, maar we blijven tuinieren!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Dat wordt in Nederland inderdaad discriminatie genoemd.
Maar ik noem het inmiddels het recht op je eigen veiligheid, zeker na 7 overvallen moest het een keer aflopen zoals het is afgelopen.

Het resultaat is dat mooie zaken moeten sluiten en dat is erg triest. Nog even en we kunnen een horloge enkel nog via internet bekijken.

Erik11 Schreef:

Slap beleid klopt wel, maar je kunt niet zomaar
iedere buitenlander met bontkraagje weigeren in je
zaak… Dat blijft discriminatie

Ook deze mensen kunnen horlogeliefhebbers zijn

Blijft natuurlijk een trieste ontwikkeling

Heel erg triest. Toch vreemd dat een discotheekeigenaar middels onduidelijk deurbeleid kan bepalen wie hij binnenlaat en een eigenaar van een juwelier niet.

Heel triest, was een zeer mooie zaak.
Jammer dat het op zo’n manier verloren gaat.

gr. Hans

en 2 van de drie overvallers nog niet opgepakt…

En eigen rechter spelen zoals in deurne wordt ook al niet in dank afgenomen…
Deuren dicht houden voor volk welke je niet vetrouwd… Klaar.

Dan maar 't risico van die enkeling met goede intenties ook te weren… Helaas

Te triest voor woorden… >X

Erik11 Schreef:

Slap beleid klopt wel, maar je kunt niet zomaar
iedere buitenlander met bontkraagje weigeren in je
zaak… Dat blijft discriminatie

Ook deze mensen kunnen horlogeliefhebbers zijn

Blijft natuurlijk een trieste ontwikkeling

Hoor je mij daar over dan? Jij haalt het aan.

Verschrikkelijk dit! Ontzettend veel respect voor deze juwelier. 8 maal overvallen en dan pas stoppen… wat verschrikkelijk moet dat zijn.

Naar mijn mening moet een juwelier de mogelijkheid hebben zelf te bepalen wat hij/zij binnen laat. Wellicht wordt het discriminatie genoemd door sommigen, maar als je beelden van bijvoorbeeld ‘Opsporing verzocht’ ziet dan zijn het vaak wel de jongens met de bontkragen…

Ik hoop dat de juwelier deze, zoveelste, tegenslag persoonlijk te bovenkomt.

Met Vr Gr Goedhart

Jammer!

Is toch wel een zaak die op de kaart staat Kamerbeek,

Ben er anderhalve maand terug nog geweest, ik kon de angst die er nog inzat bij het personeel bijna proeven…

Ik had een dagje Nijmegen gedaan te voet zodoende een tikkie outdoor gekleed wandelschoenen en combatbroek samen met een vriend het duurde even en toen zakte de spanning weer…

Geheel begrijpelijk we hadden de tijd niet in de gaten gehouden, het was vlak voor sluitingstijd.

Achteraf denk je pas over zulke dingen na.

Groeten.

Noel.

mcfr Schreef:

Dat krijg je met het slappe beleid in Nederland.

Is het in andere landen die veel strenger zijn zoveel beter dan? Ben benieuwd, want zwaarder straffen werkt uit onderzoek namelijk niet.

Wel is het verschrikkelijk naar als iemand z’n beroep niet kan uitoefenen en ongevraagd dit soort ellende over zich heen krijgt.

Overigens mag je klanten weigeren, zolang het maar geen discriminatie oplevert (het zogenaamde ‘geen Marokkanen’ bordje). In de praktijk kan je met een gesloten deur beleid een hoop ellende voorkomen, maar kan het uit commercieel oogpunt niet slim zijn (mensen lopen niet meer zo maar binnen). Je ziet ook dat supermarkten eisen stellen aan scholieren of zelfs helemaal weigeren. Dat kan je als juwelier natuurlijk ook doen in aangepaste vorm.
Niet dat ik zeg dat het de eigen schuld is van de juwelier, maar er zijn wel degelijk opties om in de praktijk bepaalde groepen te kunnen weigeren.

Ik zit te denken, werken die mistmachines niet goed genoeg? Natuurlijk als je een sluis hebt of tocht door je winkel hebt van openstaande deuren/ramen is het wat moeilijk.

Maar wat als je er voor kunt zorgen dat bij inbraak of beroving automatisch sluizen open gaan, alarm geslagen wordt, tocht voorkomen wordt (airco uit ofzo), lichtstrips in de vloeren zit voor richting de uitgang, en een meervoudig herhaalsysteem hebt van meerdere verspreide mistmachines, dat bijvoorbeeld als de mist begint op te lossen er automatisch weer een stoot komt. En een luide mededeling dat klanten op de vloer moeten zitten en zich klein maken en de boeven moeten opdonderen, want er volgt over aftellend 30 sec, 20 sec, 10 sec weer een stoot mist. Ik bedoel als er bij wijze van 15 minuten lang periodiek een stoot mist komt, dan kan een boef toch amper meer z’n ding doen?

Krijg je met zo iets niet de boeven weggejaagd? Klantvriendelijk is het natuurlijk niet bepaald, maar misschien liever dat dan een paar boeven met messen en pistolen voor je klanten blijven zwaaien?

Ik roep maar wat hoor en probeer beetje te brainstormen. Ik vind het namelijk diep triest voor de juweliers en andere ondernemers die hier mee te maken hebben.

Ik denk dat twee gewapende ex-mariniers die dodelijk geweld mogen gebruiken, het beste werkt.

Ik heb in het buitenland wel eens compleet uitgeruste beveiligers zien staan voor de ingang van een dubbele sluis. In en in triest dat het zo moet.

Zie het op de site van Kamerbeek:
WIJ SLUITEN ONZE DEUREN OPHEFFINGS UITVERKOOP. Door criminaliteit komt er een einde aan 260 jaar Juwelierstraditie. 20 % tot 70 % KORTING OP DE GEHELE COLLECTIE.

Paradigm Schreef:

Overigens mag je klanten weigeren, zolang het maar
geen discriminatie oplevert (het zogenaamde ‘geen
Marokkanen’ bordje). In de praktijk kan je met een
gesloten deur beleid een hoop ellende voorkomen,
maar kan het uit commercieel oogpunt niet slim
zijn (mensen lopen niet meer zo maar binnen). Je
ziet ook dat supermarkten eisen stellen aan
scholieren of zelfs helemaal weigeren. Dat kan je
als juwelier natuurlijk ook doen in aangepaste
vorm.
Niet dat ik zeg dat het de eigen schuld is van de
juwelier, maar er zijn wel degelijk opties om in
de praktijk bepaalde groepen te kunnen weigeren.

Waarom deze opmerking bij een quote van mij? Ik ben daar niet over begonnen en heb er helemaal niks van gezegd zelfs. Het ging mij erom dat overvallers niet of te weinig worden opgepakt en te kort vastzitten als ze al niet een werkstraf krijgen.

Vintage1982 Schreef:

Ik denk dat twee gewapende ex-mariniers die
dodelijk geweld mogen gebruiken, het beste werkt.

Ja hallo… een (storingsvrije) ED-209 werkt nog beter, maar of dat hier komt :sunglasses: