Juweliers in Parijs?

Volgende week moet ik een paar dagen naar parijs.
Natuurlijk wil ik van de gelegenheid gebruik maken om wat rond te shoppen.
Wie heeft er nog tips om naar toe te gaan ?

Thanx !!

Bas

Ja ga naar Rue de Pernod 12…klop op de zwarte deur aan de linkse kant…er gaat dan een luikje open…de stem achter de deur zegt Breguet au Louvre…waarop jij zegt A-L. Breguet, né en 1747 à Neuchâtel en Suisse, crée sa maison à Paris dès 1775. Ce technicien hors pair fait progresser l’horlogerie de façon magistrale par ses inventions, parmi lesquelles le tourbillon, mécanisme étonnant permettant de corriger les effets de la pesanteur sur le système d’oscillation du balancier…
Montres, pendules et instruments de mesure, accompagnés de portraits, pièces d’archives et brevets d’invention couvrent toute la production de A-L. Breguet et de ses successeurs, de la fin du XVIIIe siècle jusqu’aux années 1850.
Je mag trouwens wel een slokje drinken tussendoor als je dit antwoord…
Vervolgens krijg je een pakje in je handen…dat breng je naar de eifeltoren waar je met de lift helemaal naar boven gaat…eenmaal aangekomen gooi je het pakje met een flinke zwiep oostwaarts van de eifeltoren…Je ziet een klein parachuutje openen en het zweeft dan naar beneden waar het opgepakt wordt door een handlanger die dan met pakje en al verdwijnt in de parijse drukte…kortom…je weet nooit wat er in het pakje zit…maar je zit wel mooi bovenin de Eifeltoren…Dat pakken ze je mooi niet af…

Veel plezier…

:slight_smile: hier is iemand gisteren niet de kroeg in geweest…
Dat is duidelijk :slight_smile:

Helaas heb ik geen enkele behoefte om op de Eiffeltoren te klimmen…

Bas

:d:d:d:d:d:d:d:d

Op en rondom het Place Vendôme kan je je wel een paar uurtjes vermaken.
Dat is hét horloge-centrum van Parijs.
Jur

Welja, je vindt genoeg juweliers in Parijs, al heb ik er daar nooit echt naar gezocht. Je amuseert je wel.

ze hebben een lift hoor :slight_smile:

en vergeet geen foto’s te maken …smullen

Inmiddels weer terug.
La Place Verdome is inderdaad de place to be. Als liefhebber kan je je daar zeker wel een uurtje of wat vermaken.
Wat me direct opviel was de hoge leegstand aan het plein zelf en aan de straat. Is er dan toch iets als een krisis ?
Verder viel me op dat er geen Omega winkel was :frowning:

Bij Rolex geweest. Zo met het idee om misschien eens een submariner te kopen. Ik was wederom afgeknapt op het bandje, en toen maakte mijn vrouw nog de opmerking “zo-een heb je toch al ?” refererend naar mijn Seiko SKX031… Dat werdt dus nix.

In de IWC winkel wezen kijken. Wat een mooie spullen zeg !! Helaas bleek de limited ingenieur iets van 50mm te zijn. veel te groot dus. De zwarte Ingenieur hadden ze niet meer. weer balen dus. Wel een heel erg mooie catalogus gekregen.

Een straatje verderop ook nog een leuk winkeltje ontdekt. Blancpain. In de straat die op de bewuste zondag speciaal voor Obama was “opengemaakt”.
Was heel erg leuk. De nieuwe tourbilion lag in de etalage. Voor ik het wist zat ik aan de koffie met een super enthousiaste verkoper. Ondanks dat ik direct aangaf dat dat horloge er werkelijk nooit zou komen voor mij, hebben we bijna een uur zitten kijken en voelen en praten. Ik denk dat er voor €250.000 aan horloges op tafel lag… De man had nog in Nederland gewoond trouwens.
Leuk hoor, dat ene horloge kost €74.000 ! Maar als je de afwerking bekijkt met een loep is het ook wel helemaal geweldig !!

Ook wel leuk is trouwens de “Galerie LaFayette”. een mega winkelcentrum met de wat luxere spullen. en ook heel veel horloges dus. Totaal ongeïnteresseerd personeel erbij. Veel zien, weinig diepgang dus.

Oftewel, erg goede tijd gehad. zeker aan te bevelen om eens een dagje die kant op te gaan.

Bas

Fijn dat jullie een goede tijd gehad hebben.
Ga het zeker een keer proberen,ben er nog nooit geweest.

Mvg,Radjoe

Bij Lafayette word je inderdaad niet vrolijk van het personeel. (td)

Tjonge,

helemaal vergeten : De tentoonstelling van Brequet in het Louvre :frowning:
Hoe suf kan ik zijn…