Juweliers met leuke collectie

Zijn in ons kikkerlandje grote juweliers die een leuke collectie hebben?
Etalages vol vintages horloges waar je nog nooit van had gehoord, een leuke verzameling tafelklokken of juist een berg zakhorloges en dan ook nog echte liefhebbers as personeel?

In Leiden zat een kleine juwelier met een paar leuke tafelklokken, helaas is het persoon in het klein donker stinkend winkeltje alles behalve klantvriendelijk.

Via “ervaring met” en Google heb ik deze winkels geprobeerd te zoeken, maar ik ben niet veel tegen gekomen.

Graag hoor ik jullie “juweeltjes” van juweliers:D.

Geen grote juwelier maar een bevlogen horlogemaker.
Clockwise, bezoek zowel zijn site als zijn winkel een echte aanrader.

ik weet er nog een met 50% korting :slight_smile:

Hendrik

Maar ik zeg lekker niet wie het is! :smiley:

Jeffreyh1984 Schreef:

Maar ik zeg lekker niet wie het is! :smiley:

Ik ken er 1 die mijn nicht 50% korting gaf!

Ace in Amsterdam heeft een leuke collectie en drie vestigingen waar je langs kan.

Voor vintage is Amsterdam Watch Company ook erg leuk.

Van willigen in zowel Den Haag als Rotterdam zijn de moeite waard en uiteraard alle zaken in Maastricht.

Ik ben tijdens Koningsdag een leuk winkeltje tegengekomen in Dordrecht, Watch this. Ze hebben een leuke collectie nieuw, maar ook zeker een behoorlijke collectie vintage.
Daarnaast was die man die er stond heel enthousiast. Hij wist me van alles te vertellen over de modellen en de uurwerken en ook de prijzen waren netjes. Niet goedkoop, maar ze zagen er goed uit en hij restaureert en serviced ze zelf.

Aad A Schreef:

Geen grote juwelier maar een bevlogen
horlogemaker.
Clockwise, bezoek zowel zijn site als zijn winkel
een echte aanrader.

en geen klein donker stinkend winkeltje, maar n goed verlichte shop met veel vitrines waar n vriendelijke ruud je onder t genot v n kopje koffie of thee allerhande horloge kan laten zien.

Clockwise ziet er goed uit; http://www.clockwise.nl/nl/index.php

Ook maar eens bezoeken als ik in de buurt ben :slight_smile:

mcfr Schreef:

Voor vintage is Amsterdam Watch Company ook erg
leuk.

Om de hoek zit Amsterdam Vintage Watches, ook een leuke collectie :slight_smile:

Juwelier Burger in Maastricht

Wat een kwijl etalage

Watch This in Dordrecht is inderdaad een topper! Echt een oprecht sympathieke juwelier met passie voor zijn vak. Ruud van Clockwise is ook een absolute topper. Erg mooie collectie vaak. Beiden staan ook op de Rikketik.

Ik ken eigenlijk geen juwelierszaken waar ik heel enthousiast van word. Waar ik, als ik in de buurt ben, wel altijd even (in de etalage en soms in de winkel) kijk zijn Gassan in Amsterdam en Driessen en Schaap Citroen in Haarlem en Niestadt in Lisse (of all places;)). Niet omdat ik het zulke leuke winkels vind, dus. Maar omdat ze in ieder geval wel wat een aantal aardige dingen hebben liggen. Tja, juwelierszaken en ik; dat is tot nu toe nog geen geweldige match geweest. Ik heb meer met een paar handelaars en horlogemakers.:slight_smile:

Zoltar Schreef:

Watch This in Dordrecht is inderdaad een topper!
Echt een oprecht sympathieke juwelier met passie
voor zijn vak. Ruud van Clockwise is ook een
absolute topper. Erg mooie collectie vaak. Beiden
staan ook op de Rikketik.

Watch This ken ik niet, maar ik vind zijn website niet echt een visitekaartje…