Juweliers

Ik wou vandaag een horloge gaan passen (welke zeg ik nog even niet), ik naar de siebel geweest, daar hadden ze hem niet, dus ik kom onderweg naar Schaap & Citroen Pijnenburg juweliers tegen en wat zie ik daar in de etalage staan… Juist ja! Ik dus naar de deur en probeer hem open te maken, lukt niet? :? En ik denk wat is dit nou? Ik zie redelijk wat mensen binnen, en ik zou er niet inkunnen? Doe ik een stapje terug en zie ik dat je moet aanbellen :oops:

Komt er een kerel met een submariner om zijn pols en santoni’s aan zn voetjes de deur voor mij open maken, en maakt een zwierig gebaar naar de balie: “Welkom mijn heer”, vanaf toen had ik het gevoel aaaarg wat gaan we nou krijgen :shock:

Ik dus naar de balie en wacht rustig mijn beurt af, komt er uiteindelijk een vrouwke naar mij toe, die zich voorstelde als ene mirjam of mirjan en zegt laten we even gaan zitten. Dus wij naar een tafeltje, houd ze mij die stoel voor en schuift hem netjes aan, en gaat even koffie voor mij halen (en thee voor haarzelf). Jammergenoeg wist ze niet erg veel over het horloge waar ik in geinteresseerd was te vertellen, maar des te meer over IWC en Panerai (nog een mooie ingenieur om mn pols gehad, en een Panerai Black Seal 8) ) Echt supermooi (ze had zelf ook een panerai om dr pols, wat haar verbazend goed stond), en ze wist er honderduit over te vertellen, ze hield maar niet op :smiley:

Uiteindelijk een stuk of 6 horloges om mn pols gehad (waaronder 1 supermooie Chopard), en een hele ervaring rijker. Heb er zeker een dikke 20 minuten gezeten, en het vrouwke (zal een jaar of 30 zijn geweest was erg gezellig)

Nog nooit zoiets meegemaakt, was echt stomverbaasd, had geen idee dat dat er zo aan toe ging (ook nog nooit een écht horloge gekocht, dus daar kan het ook aan liggen :smiley: )

Lijkt me overigens wel een mega relaxte weekendjob, misschien es solliciteren :wink:

Dit vraagt om een foto van Mirjam of Mirjan :wink:

gr,
Hans Mennink

Durfde er geen te maken met die bewaking die in je nek staat te hijgen :wink:

Ben ook wel benieuwd naar dat vrouwke :smiley:

Ruud

Ik heb op zich ook goede ervaringen bij juweliers hoor. Mijn eerste ML Masterpiece bij Siebel Utrecht gekocht en daar met alle egards behandeld. Ook in Duitsland is men altijd erg vriendelijk en behulpzaam. Heb nog nooit meegemaakt dat ik de zaak ben uitgekeken ook al ga ik -expres- nog wel eens in een normaal kloffie en niet in pak. Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst.

Ik heb m’n Fortis B-42 bij Jos Bergsma in Amsterdam gekocht en dat was hoofdzakelijk omdat ze daar waanzinnig vriendelijk waren en alle tijd voor me namen.

Ik heb daar voor m’n vakantie alle B-42’s (dat waren er een stuk of 6), maar de variant die ik wilde hebben (een Flieger Day/Date) hadden ze niet en die werd zonder problemen ‘op zicht’ besteld en ze gaven al aan dat we het over de prijs wel zouden eens worden.

En inderdaad was de klok na m’n vakantie aanwezig, waarna ik hem prompt gekocht heb!

Het mooie van het verhaal vond ik ook dat ze totaal niet zenuwachtig werden van m’n 3 jarige zoon die ik meegenomen had en die werd in de tussentijd ook nog even vermaakt!

Voor de vakantie ben ik ook nog wezen kijken naar een Oris TT1 Diver Titan, maar de verkoper was zo’n ongeinteresseerde hork (bij een Oris/Breitling/Zenith/ChronoSwiss dealer vlakbij Maddam Tusseau)!!
Toen ik vroeg naar de variant met de titanium band, zei ie dat ie ‘daar ergens’ wel in de vitrine zal liggen, waarna ik de klok hen teruggegeven en de zaak heb verlaten…

MIsschien vond ie klokjes van 1000 euro wat minderwaardig en wordt je beter behandeld als je een bedrag ter hoogte van een leuke autootje komt uitgeven, maar ik moet er hard voor werken en wens wel met een beetje respect behandeld te worden!

Foutje, sorry.

Volgens mij weet ik wel welke juwelier jij bedoelt Pevadijk, ik was er laatst ook en kreeg toen ook een best nare indruk.

Zit 'ie aan het Rokin?

Jaap-Wim Schreef:

Volgens mij weet ik wel welke juwelier jij bedoelt
Pevadijk, ik was er laatst ook en kreeg toen ook
een best nare indruk.

Zit 'ie aan het Rokin?

Zeg de naam maar, ik vind dat zo een juwelier weinig respect verdient.
Het zou gewoon niet moeten uitmaken of je nou 50 of 5.000 euro komt uitgeven, iedereen verdient dezelfde behandeling.

Rokin Diamonds ?

Helemaal waar.

Ze zitten inderdaad aan het Rokin, ze hebben een grote geheel glazen pui en ze zitten naast een steegje, wat naar de Kalverstraat lijdt…ik ben niet helemaal zeker van de naam.

Dan is 't dezelfde als waar ik afgelopen Donderdag nog was. De juwelier heet idd Rokin Diamonds en is geheel van glas en zit naast een steegje, ze doen de deur open dmv een elektronisch slot dat ze open en dicht doen met een AB, bij binnenkomst heb je rechts meteen de counter en links voor je heb je 3 tafeltjes om te passen.

Ben dus gelukkig niet de enige die hier rare reacties/opmerkingen kreeg.

Ben ik het ook mee eens hoor, zie m’n post hier onderaan daarom ;).

Ik had m’n horloge nog een tientje of 5-6 goedkopers kunnen krijgen, maar het goede gevoel wat ik bij Jos Bergsma kreeg, vond ik eigenlijk belangrijker dat het ‘vissen’ naar de laatste tientjes.

Los van dat, als het horloge speciaal besteld is en eenmaal voor je op de tafel ligt…tja, dan wil ik hem ook wel hebben op dat moment :wink:

Ik hoorde trouwens van een vriend van me, dat ie bij Rokin Diamonds ook als een mongool behandeld was en misschien dat je daar inderdaad pas serieus genomen wordt als je ettelijke duizenden te besteden hebt…

ik weet dat ik mijn oris 1000m titan dus niet daar ga kopen :smiley:

Bobbejaan Schreef:

ik weet dat ik mijn oris 1000m titan dus niet daar
ga kopen

Hé ik heb toevalling ook buitengewone belangstelling voor dat horloge. Wat kost hij eigenlijk?

Die Oris TT1 Diver Titan is iets van 875 met een rubberen band…

Afgelopen zaterdag het idee om een Chopard aan te schaffen. Dus op naar Van Willegen Juweliers in Rotterdam. Om een lang verhaal kort te houden…2 uur binnen gezeten, 10 verschillende horloge’s gepast, alle verhalen gehoord over het type uurwerk, en uiteindelijk terecht gekomen bij een IWC Pilot.

Top juwlier, neemt de tijd voor je, en werkelijk een zeer uitegbreide collectie. Schaap en Citroen is in vergelijking met andere Juweliers gewoon slecht. Kijken alleen maar naar je creditcard.

Hier ben ik het zo gloeiend mee eens.