Hi!
Iemand heeft mij mijn grail gestuurd als gift. Helemaal blij behalve met de btw invoice voor 1500 van fedex… wat is daar aan te doen? If anything?
Dank!
Hi!
Iemand heeft mij mijn grail gestuurd als gift. Helemaal blij behalve met de btw invoice voor 1500 van fedex… wat is daar aan te doen? If anything?
Dank!
Er wordt hier niet gediscussieerd over belastingontduiking zei het heilig boontje …
betalen?
Hum vat is toch al betaald ?
Vrij weinig. Je zou niet kunnen betalen, maar dan wordt het weer teruggestuurd naar de afzender.
Als het daar aangekomen is, zou je het op kunnen halen. Een ticket met Easy Jet kost namelijk minder. Enig puntje is als je bij de douane staat en je wordt er dan uitgepikt, kun je alsnog weer betalen.
Ja maar de EU BTW nog niet. Dan had het in Engeland gekocht moeten worden voor export zonder BTW
Jij hoopte dat de douane zou denken: “De goedheiligman is vroeg dit jaar.”
Geen ervaring hier mee
Het is helaas vrij simpel, buiten de EU bestellen = btw betalen in NL. Daar kun je niks aan doen.
Wellicht de Engelse VAT terugvorderen in Engeland?
Kan binnen drie maanden NA ORIGINELE AANSCHAF volgens mij (dus niet als je een leuke vintage koopt), anders zou je immers dubbel btw betalen.
Ja die iemand kan ook opgeven dat het pakketje 3 tientjes waard is. MAAR dan niet zeuren als het pakketje kwijt raakt.
De intrinsieke waarde van bijvoorbeeld een staal horloge uit 1970 is misschien ook niet meer dan 3 tientjes. Dus dan doe je niets verkeerd.
Toch lullig als dan nou net die Daytona uit 1970 zoek raakt in de post en je krijgt van de verzekering 3 tientjes
Je BTW boeit me niet zo, we willen je grail zien
De waarde voor de douane staat los van de verzekerde waarde…
Dat dus
Ik zou niet twijfelen als ik mijn grail voor alleen de BTW kon aanschaffen…