Kadotip +-500€

Graag zou ik nog enkele suggesties krijgen voor een horloge rond de 500€ als kado voor een vriend die 50 jaar wordt.
Hij vond onderstaande heel mooi, wel zwaar over budget…

Liefst niet groter dan 42 mm want hij heeft smalle polsen (foto is op mijn pols)
Ik kijk alvast uit naar suggesties die ik over het hoofd heb gezien.

3 likes

Horloges als cadeau zijn link. Smaak is zo persoonlijk. Het gebaar is hetzelfde als je het samen gaat uitkiezen

12 likes

Dit is volgens mij een TH F1 en geen TH link :innocent:

Er zijn denk ik genoeg batman GMT of duiker opties voor beneden de 500 euro.

3 likes

Ik vind het altijd leuk om zo’n Maen voorbij te zien komen. Misschien is het wat.

1 like

Misschien kan je een kaart maken met een “cadeaubon” zodat hij er zelf 1 uit kan kiezen?

Ah ja, wat @Piede zegt dus :grin:

3 likes

Ik zou inderdaad zeggen we gaan samen een horloge uitzoeken! Zo kan hij zelf ook wat inspraak hebben. Aan jou om hem uit de buurt te houden van de modemerken :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Zou inderdaad samen iets uitzoeken. Om hem om weg te helpen kan je natuurlijk wel vast een ‘menukaartje’ maken met verschillende opties.

Hij wil graag een horloge met een smoel als ij het zo zie. Help hem op weg met bijvoorbeeld:

• Een optie voor een flieger, duiker, fieldwatch, chrono.
  • Verschillende duikers
  • Een paar wildcards om hem niet te beperken.

En dan samen iets moois uitzoeken als de opties wat uitgekristalliseerd zijn. Is ook nog eens een mooi projectje om als amigo’s te ondernemen. Win-win.

2 likes

Moet het mechanisch zijn? Anders zijn de nieuwe Seiko mid-size (38.5mm) quartz solar duikers misschien een leuke optie.

1 like

Haha, die 500€ komt niet enkel uit mijn portefeuille, we leggen samen met een paar vrienden. Dit maakt samen shoppen al moeilijk wegens overvolle agenda’s. En dat vind ik toch ook wat confronterend, net zoals een cadeaubon geven.
Maar een Maen zou bijvoorbeeld nooit in mij opkomen, ik blijf hangen bij Tissot, Seiko, etc dus suggesties blijven zeer welkom.

2 likes

Wellicht is een Hamilton khaki field iets.

2 likes

No worries, dan kan je lekker met je vrienden discussiëren! Een aanzetje:

Flieger

Laco Augsburg
Andere merken die je kan proberen: Archimede, Stowa (wel 2e hands)

Fieldwatch

Hamiltion Khaki Field (even zoeken maar zeker te krijgen voor 500 ekkers).

Duiker

Yema Superman

Chrono

Dan Henry 1972 Maverick Chronograph
350 ballen, daar kan je niet mis mee.

3 likes

Hier kun je lekker rondkijken , en Seiko, Tissot en Hamilton zijn prima keuzes

1 like

Dat google is best handig…

https://www.montredo.com/top-10-watches-under-500-euros/

1 like

En hier helaas wel even zelf doorheen bladeren …

1 like

Turtle

afbeelding

Hamilton Scuba

afbeelding

Hamilton voor 500 moet je wel wat geluk bij hebben :wink:

1 like

Voor mij persoonlijk zou er rond de €500 één uitgesproken kandidaat zijn: de Bulova Lunar Pilot. Sure, geen mechanisch horloge- maar wel iets met een goed verhaal erachter van een merk met een mooie geschiedenis.

5 likes

Het is ook lastig te zeggen wat hij dan mooi vindt aan die TH. Zijn het de kleuren, de GMT functie, of puur dat het een stalen sportmodel is? Of misschien vindt hij het merk iconisch?

Ik zou ook voor de Bulova hierboven gaan. Stoer ding met een mooi verhaal.

1 like

Ondanks dat ik een.liefhebber ben van Omega was het verhaal van de lunar pilot hetgeen mij over de streep trok…en gues what…yep ik draag de lunar ontzettend graag. Vraag me niet waarom…is het dat die goed draagt ? Is het dat ik niet steeds de tijd opnieuw moet bijstellen na een paar dagen niet dragen van de seamaster? De lunar oogt strak, draagt soepel en is ontzettend nauwkeurig.

1 like

Deep blue wellicht wat?
Waren een aantal jaar geleden aardig populair hier op het forum.
41 mm, binnen budget:

1 like

Allemaal al bedankt voor jullie input. Die Hamilton Scuba lijkt me wel wat en die Deep Blue ook als outsider. Alhoewel die laatste misschien eerder omdat ik zelf nog een horloge met tritium zou willen hebben. Morgen eens overleggen met de rest.

1 like