Graag zou ik nog enkele suggesties krijgen voor een horloge rond de 500€ als kado voor een vriend die 50 jaar wordt.
Hij vond onderstaande heel mooi, wel zwaar over budget…
Ik zou inderdaad zeggen we gaan samen een horloge uitzoeken! Zo kan hij zelf ook wat inspraak hebben. Aan jou om hem uit de buurt te houden van de modemerken
Zou inderdaad samen iets uitzoeken. Om hem om weg te helpen kan je natuurlijk wel vast een ‘menukaartje’ maken met verschillende opties.
Hij wil graag een horloge met een smoel als ij het zo zie. Help hem op weg met bijvoorbeeld:
Een optie voor een flieger, duiker, fieldwatch, chrono.
Verschillende duikers
Een paar wildcards om hem niet te beperken.
En dan samen iets moois uitzoeken als de opties wat uitgekristalliseerd zijn. Is ook nog eens een mooi projectje om als amigo’s te ondernemen. Win-win.
Haha, die 500€ komt niet enkel uit mijn portefeuille, we leggen samen met een paar vrienden. Dit maakt samen shoppen al moeilijk wegens overvolle agenda’s. En dat vind ik toch ook wat confronterend, net zoals een cadeaubon geven.
Maar een Maen zou bijvoorbeeld nooit in mij opkomen, ik blijf hangen bij Tissot, Seiko, etc dus suggesties blijven zeer welkom.
Voor mij persoonlijk zou er rond de €500 één uitgesproken kandidaat zijn: de Bulova Lunar Pilot. Sure, geen mechanisch horloge- maar wel iets met een goed verhaal erachter van een merk met een mooie geschiedenis.
Het is ook lastig te zeggen wat hij dan mooi vindt aan die TH. Zijn het de kleuren, de GMT functie, of puur dat het een stalen sportmodel is? Of misschien vindt hij het merk iconisch?
Ik zou ook voor de Bulova hierboven gaan. Stoer ding met een mooi verhaal.
Ondanks dat ik een.liefhebber ben van Omega was het verhaal van de lunar pilot hetgeen mij over de streep trok…en gues what…yep ik draag de lunar ontzettend graag. Vraag me niet waarom…is het dat die goed draagt ? Is het dat ik niet steeds de tijd opnieuw moet bijstellen na een paar dagen niet dragen van de seamaster? De lunar oogt strak, draagt soepel en is ontzettend nauwkeurig.
Allemaal al bedankt voor jullie input. Die Hamilton Scuba lijkt me wel wat en die Deep Blue ook als outsider. Alhoewel die laatste misschien eerder omdat ik zelf nog een horloge met tritium zou willen hebben. Morgen eens overleggen met de rest.