Kairos mechanische Smartwatch

Nu ben ik op telefoongebied nog Old Skool (Nokia Clamshell), maar dit lijkt me wel leuk voor de (semi-)WIS, een mechanische Smartwatch:

Vind het een rare combi… Bij dit model is het imho niet erg geslaagd, maar wie weet als een merk als Tissot/Oris een dergelijke module erop gaan bouwen het interessant wordt:).

Sommige dingen begrijp ik gewoon niet. Een ferrari op stoomenergie slaat ook nergens op.

Ik vind het wel een gedurfd idee…

Ik vindt hem fantastisch maar ik vertrouw het niet. Zo een gerenderd filmpje ziet er altijd goed uit, maar in het echie???
Revieuws zijn er nog niet.
Eerst wachten tot hij op tweakers getest wordt.

groetjes Lenno

Vind het wel wat hebben vooral de MSW 158 serie. Die heeft een Soprod A10BV-2 met COSC en kost in pre-order 1199,- USD na pre-order 2149,-

Echt dit kan je toch niet mooi vinden? Stel je dit eens voor.

Dat kan gewoon niet. Bepaalde dingen zijn gewoon niet te combineren.

Alleen voor Android helaas. (voor zo ver ik kan lezen… mijn Duits is niet best)
Als het voor ios beschikbaar was geweest, dan had ik het nog wel overwogen.

Kairos ondersteunt IOS en Android https://kairoswatches.com/ (beetje zoeken naar specs smartwatch)

:~ hahahaha leuk gevonden !!(tu)

Pieter.

dreski Schreef:

Echt dit kan je toch niet mooi vinden? Stel je dit
eens voor.
http://www.neeerd.com/img/imgAlbumes/227/848/0011_
ILEBz1Qq-relojes—reloj-relojes-aleedsm.jpg
Dat kan gewoon niet. Bepaalde dingen zijn gewoon
niet te combineren.

Ah ik zie het nu ja. Bedankt. :slight_smile:

dreski Schreef:

eens voor.
niet te combineren.

Ik vind de Digital Ben dus wèl mooi.
Misschien ben ik dan iets moderner?

dreski Schreef:

eens voor.
niet te combineren.

Dan moet die wel gelijk lopen. 09.04.2010 was een vrijdag.

04/09/2010 (Amerikaanse notatie) was wel een zaterdag, maar die gebruiken geen 13:24, maar 01:24. Zooitje.

Zit er achterop die Big Ben niet een 12/24 toets ?

Ik zou de combi met solar (of nog liever Kinetic) logischer vinden, maar ik vind deze ook niet verkeerd.

1 nadeel op dit moment namelijk van m’n smartwatch, is hetzelfde als m’n smartphone. Als batterijtje leeg is, doet niks het meer. Van m’n mobieltje begrijp ik het wel. Maar m’n horloge die niet meer de tijd aangeeft…
Dan vind ik het fijn dat ie toch minstens de tijd kan aangeven. En als mechanisch horlogeliefhebber is dit toch ook een bijzondere combi. Met Miyota voor $500 een stuk goedkoper en imho mooier dan de Soprod versie.

Maar ik vrees dat 46mm en zulke forse lugs bij mij denk ik te veel overhang gaan geven. Ook al zijn ze zo mooi gekromd. En liever had ik ook kortere lugs en 24mm bandje. En zoals ik al zei, liever met solar of nog beter met Kinetic, zodat je em ook zonder stopcontact/USB poort in de buurt beetje bij kan laden.

PlummerNL Schreef:

Zit er achterop die Big Ben niet een 12/24 toets ?

Blijkbaar niet :wink:

Ach, het concept van deze hybride smartwatch is wel uniek. Maar in hoeverre het praktisch is…

Voor mijn verzameling heb ik er wel eentje besteld. Het is immers een uniek stuk.

Waar ik me wel zorgen (nu ja, meer twijfels over heb) over maak is dat dit een project is dat niet via Kickstarter loopt.

Als het allemaal niet van de grond komt (geen pre-sales buiten die van mij en geen full orders na 1 juli) ben ik wellicht zomaar mijn centen kwijt of krijg ik een “troostprijs” in de vorm van een “gewoon” horloge of zo…

PlummerNL Schreef:

Waar ik me wel zorgen (nu ja, meer twijfels over
heb) over maak is dat dit een project is dat niet
via Kickstarter loopt.

Als het allemaal niet van de grond komt (geen
pre-sales buiten die van mij en geen full orders
na 1 juli) ben ik wellicht zomaar mijn centen
kwijt of krijg ik een “troostprijs” in de vorm van
een “gewoon” horloge of zo…

via kickstarter heb je ook geen garanties. hooguit sociale druk https://www.kickstarter.com/help/faq/backer+questions?ref=faq_subcategory#BackAProj

De eerste alinea van je linkje :

If the project you’re backing is successfully funded, your card will be charged when the project reaches its funding deadline. If the project does not reach its funding goal, your card is never charged.

Ervan uitgaande dat de “funding goal” toereikend moet zijn voor een eerste productie vind ik dit wel een redelijk goede “kopersbescherming”.

Voor wat betreft Kairos, een staf van 100 man in een startup is wel wat heftig. Zeker als het gaat om consumentenspeeltjes…

PlummerNL Schreef:

Ervan uitgaande dat de “funding goal” toereikend
moet zijn voor een eerste productie vind ik dit
wel een redelijk goede “kopersbescherming”.

die garantie is er alleen om te voorkomen dat de centen kostbaar en nutteloos heen en weer gaan. als de maker minimaal 1000 euro opstartkosten nodig heeft en er komt 500 binnen, dan kan t project niet vd grond komen en moet t geld weer teruggestort worden. daar kunnen (vooral voor zakelijke gebruikers) kosten aan zijn verbonden. dus dan is t beter om pas t geld af te schrijven als er minstens genoeg geld is om te starten.

het is geen garantie (van kicksterter) dat t project daadwerkelijk opgeleverd wordt, maar de verantwoordelijkheid ligt bij de maker. zie ook t stukje over “Who is responsible for fulfilling the promises of a project?” in mn linkje. en deze linkjes met stukjes over verantwoordelijkheid:

dus als de maker t toch niet haalt om t product af te krijgen (financieel onderschat, technische obstakels, of de brui eraan geeft) moet je bij de maker wezen. en dat lijkt me soms nog best lastig te kunnen worden.

Voor wat betreft Kairos, een staf van 100 man in
een startup is wel wat heftig. Zeker als het gaat
om consumentenspeeltjes…

idd niet mis. en t is geen 3e wereld land waar je personeel voor n paar dubbeltjes per maand werkt. moet wel gelijk erbij vermelde dat ik me niet erg in t bedrijf heb verdiept. misschien dat ze al 100 man in dienst hebben voor n andere lijn horloges, sieraden en weet ik t wat nog meer.