Ik heb onlangs dit bijzondere zakhorloge van mijn opa gekregen, dat ooit van zijn vader is geweest. Het heeft dus al heel wat generaties meegemaakt! Het merk van het horloge is Kaiserstunde, maar ik weet er verder niet zoveel van. Weet iemand misschien meer over dit merk?
Daarnaast werkt het uurwerk helaas niet meer. Zou het de moeite waard zijn om het te laten repareren?
Zou je ook wat fotos van de binnenkant kunnen plaatsen? Dan kunnen we zien wat voor uurwerk er in zit. En de merktekens in de kast zeggen iets over het materiaal en mogelijk de maker. Het achterdeksel lijkt een scharnier te hebben.
Of reparatie de moeite waard is, kun je alleen zelf bepalen. De emotionele waarde kan wel eens hoger liggen dan de marktwaarde. Als je het uurwerk wilt gaan dragen, dan verdiend het zeker een onderhoudsbeurt.
Er is nog geen kwartier geleden net een horlogemaker met het zakhorloge hier de deur uitgestapt. Ik heb goede hoop dat hij het zakhorloge weer in goede staat krijgt Hij zei dat hij in elk geval meerdere secondewijzers had liggen.