Kaiserstunde

Dank je wel, naamgenoot! :slight_smile: :+1:

1 like

Ik had dit topic overgeslagen. Ik dacht: het zal wel over het overlijden van Beckenbauer gaan, der Kaiser. . :sweat_smile:
Maar toch, erg leuk om te lezen!
Wij hadden ook een boxer die zichzelf uitliet. Eigenzinnige beestjes vaak!
En een fraai horloge! Ik wil het wel een service geven!

1 like

Ik heb het gereedschap er niet voor, dus vanmorgen even naar de juwelier om het uurwerk bloot te leggen voor een foto.
Gezien het uurwerk lijkt het mij moeilijk te achterhalen welk jaartal hier bij hoort, maar wie weet.

Tja, is wel iets uit af te leiden, maar niet veel. Veel te onscherpe foto :crazy_face:

Moderne balans, dus jaren 60 of nieuwer? Jaren 50 zou een balans met van die schroeven hebben.

Hebbes.

ik heb zelf nog een vestzakhorloge van dit merk. er zit naar mijn idee een heel mooi uurwerk in. zie hiervoor de foto’s. ook ik ben wel benieuwd naar de historie van dit merk.

vetgedrukte tekst

1 like

En met een AS 1880 zitten we inmiddels eind jaren 60

Hoi MartijnV, dank voor Uw reactie,eind jaren zestig zou best kunnen, ik zelf ben van bouwjaar 1957, dus zou ik toen rond de tien jaar zijn geweest.

1 like

Dat valt wel mee. Even vergroot weergegeven:

De gemiddelde kwaliteit van de Ranfft database fotootjes is vaak minder. Maar ja Ranfft is foetsie, maar 17juwels.info heeft 'm ook. De AS 1880.
Daar was @MartijnV ook al achter.
Hier nog even het plaatje van die site:

.

En de technische gegevens, waarmee we dan inderdaad zijn aangeland in de jaren '60, zoals vriend @Scudo ook al vaststelde.

We zijn hier inmiddels toch een aardige kennisbank, zo met z’n allen :slight_smile:

En we laten ons niet kisten door een overleden Dr. Ranfft. (pun intended en God hebbe zijn ziel…)

2 likes

Beste HF-Forumleden, zonder niemand tekort te doen, wil ik iedereen bedanken voor de informatie betreffende het horloge. Ik was hier zelf nooit achtergekomen, dus zo zie je maar weer, vele handen maken licht werk :grinning:

2 likes

Mooi klokje Bert. Leuk je te digitaal te ontmoeten. Sterkte met de opkomende verslaving.

Heb je ook foto’s van het uurwerk ? Ik heb zelf ook een kaiserstunde uit die tijd met een heel mooi uurwerk.

Groet,

Bb

Goedemorgen Bert, toevallig, zo heet ik ook, maar dat terzijde, als je even terug scrollt naar reactie 29, 30, daar vindt je het uurwerk wat ik toen al eens geplaatst heb, dat is ook de enigste foto die ik gemaakt heb.
Daar zal U het helaas mee moeten doen.
Vriendelijke groet, Bert.