Afgelopen zaterdag liep ik eens binnen bij Kamerbeek juweliers in Nijmegen. Ik ben nog nooit zo raar behandeld bij een juwelier. Ben er ook weggegaan en heb mijn geld daar niet uit gegeven.
Kwam daar binnen werd toen nog netjes/normaal ontvangen. Ik vertelde waar mijn interesse lag, een IWC Spitfire en een IWC Pilot’s watch Chrono. Had de intentie om er minimaal 1 te kopen, totdat ik ging zitten. Uiteraard deed ik mijn horloge dat ik om had af, daar deze net nieuw was (10 minuten uit) werden daar meteen vragen over gesteld. “Hoe duur was deze?”, “Leuke korting gehad”. Daar ik deze 2 vragen al wat apart vond, daar ook de gehele winkel vol stond en ik me uiterst ongemakkelijk voelde dat iedereen dan ook mijn eventuele antwoord had kunnen horen. Er kwamen meerdere collega’s bij staan en die gingen ook allerlei aparte opmerkingen maken waaronder “O meneer heeft al zijn geld al uitgegeven”. Ik had er genoeg van en ben weggegaan. Wat denken ze met deze strategie dan wel niet te bereiken??? Mij waren/zijn ze kwijt als klant. Ik had daar als ik normaal behandeld zou zijn wellicht zo 11000 euro achtergelaten, nu niets.
Ben dit nog nooit eerder bij een juwelier tegengekomen, iemand hier dezelfde ervaring met Kamerbeek?
Nee, die ervaring heb ik niet. Kamerbeek is altijd prima.
uit is uiteraard oud, beetje last van dislectie.
Enkele uurtjes vooraf werd Dirk Oskam overvallen.
Misschien een beetje extra alertheid
Alertheid doe je niet door je iemand voor schut te zetten. Als ze voor zekerheid hadden willen gaan hadden ze me apart kunnen nemen en dit melden, ik had daar dan alle begrip voor gehad. Maar om nu iedereen in de winkel er alert op te maken wat ik allemaal wel en niet zou kunnen kopen in hun ogen gaat me echt te ver.
Afgelopen donderdag het betreffende horloge maar ergens anders gekocht. Kreeg als extra een IWC cap en Pilots boek. Prima service bij juweliershuis Ibink in Alkmaar.
1 like