Maar tussen 12 en 1 is een kleine lichte verkleuring te zien, dit staat overigens ook netjes vermeld in de advertentie.
Nu is mijn vraag, is de kans aanwezig/groot dat deze verkleuring erger gaat worden?
En hoe kan het zijn dat het daar verkleurd is? Is de kans misschien aanwezig dat er water in is gekomen of heeft het bijv met de leeftijd ( 40 jaar ) van het horloge te maken?
Heel erg ziet die verkleuring er niet uit. Het kan komen door vocht, maar ook door een plaatselijk slechte voorbewerking van de wijzerplaat in mijn opinie. Dat laatste heb ik volgens mij met een horloge dat ik nieuw heb gekocht en waar volgens mij vocht niet de oorzaak is. Dat is in de loop van de jaren wel erger geworden, maar lijkt nu te zijn gestabiliseerd. Bij een 40 jaar oud horloge met zo’n kleine verkleuring zou ik me niet teveel zorgen maken.
Misschien kan het ook verkleuring zijn door een in het verleden gelekt hebbende batterij. Kijk of het batterij deksel op de achterkant op dezelfde hoogte zit als de plek op de wijzerplaat. Controleer dan heel goed in de batterij ruimte of je sporen van lekkage ziet.
Het hoeft niet erger te worden, kan nog wel wat korting opleveren