Ik zit met een wat vervelend dilemma, ik vind de longines heritage classic sector dial heel mooi maar helaas past mijn leefstijl en leeftijd (23j) hier niet echt bij.
Sporthorloge met een sector dial? Waarom zou dat niet kunnen als casual accessoire?
Enneh,
Dat.
What. The. Fuq, Dude? Al liep je met een zakhorloge, monocle en driedelig, wat boeit jou het? Ik zou voorstellen dat je je concentreert op het vinden van een stijl waar jij je gemakkelijk bij voelt.
Je zorgen maken om leeftijd kan altijd nog als je zestig bent.
Dat gezegd hebbende, welke andere horloges heb je?
Ben zelf bijna 21, heb een jaar lang een Omega Geneve dresser uit ongeveer 1972 gedragen. Dit op feestjes, op de uni, op werk (winkel), overal. Je krijgt echt geen reacties van ‘uhh dat ziet er niet uit’ of wat dan ook. En nee, ook geen stiekeme scheve gezichten. Ik kreeg meer scheve gezichten toen ik een half jaar later diezelfde ‘lifestyle’ nog had, moet toen met een vintage Rolex Datejust om (16014). Alsnog hebben mensen het (gelukkig ook) allemaal niet door; 99% van Nederland boeit het niet.
Plus, draag lekker wat jij wil, jij wil deze: neem deze
Toen ik 50 werd vroegen ze op kantoor of ik ipv 50 niet liever 25 was geworden. Gelukkig niet zeg.
En dat ik AL 50 werd. Ik antwoordde : word jij nu maar eerst eens 50.
Toen ik zo oud was leek 50 jaar
een eeuwigheid verder.
Daar wil en/of of kan je je niks bij voorstellen op die leeftijd.
Maar als ik nu in het verleden kijk is 23 eigenlijk helemaal
niet zo ver weg of lang geleden.
Ja beste TS, zo werkt het in het leven.
Want het gaat helemaal niet lineair zo als wel word aangenomen.
Je krijgt steeds weer een ander perspectief voorgeschoteld.
Ik sprak dit weekend met iemand van/rond diezelfde leeftijd die een vintage dresswatch droeg, een Pontiac. Viel mij op en vond het goed staan.
Het bleek het horloge van zijn overleden opa te zijn.
Grappig detail, het liep eigenlijk niet goed meer, en eigenlijk wond hij het nooit op. Hij gebruikte het niet om te zien hoe laat het was maar droeg het als sieraad en aandenken.