Kan dit of is het een nep Rolex?

Ik heb van iemand die ik een beetje ken zijn rolex in mijn handen gedrukt gekregen hij zei die is nep en de kroon kon hij niet meer vast draaien, maar nu houd hij stellig vast dat dat niet zo is en dat het een echt horloge betreft, ik heb het horloge niet goed kunnen zien was donker en ik was meer met de menukaart bezig dan met dat horloge, maar dat de kroon niet meer vastgedraaid kan worden zegt mij genoeg toch, dat ding is toch nep dan?

Het is een model deepsea en horloge van een duizendje of 8, als daar de kroon van kapot is dan blijf je die rolex niet dragen met een kapotte kroon toch?

Wat denken jullie, hij begon te beweren dat hij echt was nadat hij hoorde dat ik een Panerai heb(die natuurlijk echt is!)

Ik heb geen foto’s maar wat denken jullie ervan ?

Hoi Floris,

Ik denk dat hierop reageren wel erg speculeren wordt; wat wij er ook van vinden, daarmee wordt dat nog geen waarheid en dat is volgens mij wel waar je naar op zoek bent.
Overigens denk ik dat je het zelf het beste kan beoordelen.

groetjes,
Joep

2 likes

Ja ga volgende keer ook vragen naar de doos en papieren wat dat “heb ik dan nog nooit gezien” :wink:

Maar die kronen gaan toch niet kapot, het is een automaat hoe vaak draai je die nou los? Mijn Seiko van 8 jaar oud is nog niet eens stuk!

Alles kan stuk, bij “de juiste personen” helaas. Als je de kroon iets scheef vastdraait, merkt dat het stroef gaat en dan stug doordraait, krijg je de schroefdraad vanzelf stuk. Als je het horloge bij daglicht ziet, kan je misschien al zien of ie echt of nep is.

O ja, mijn Citizen duiker van bijna 40 jaar oud heeft ook nog een functionerende schroefkroon :slight_smile:

O ja probleem is ook dat ie gelijk zei het is een nep horloge, dus ik gaf hem vrijwel gelijk terug, want dacht o nep lekker belangrijk hier heb je hem terug, als ie het niet had gezegd had ik het wellicht zelf wel gezien dat ie nep was aan details :wink:

Verwacht je nou echt dat we hier iets zinnigs over kunnen zeggen? Misschien heb je gewoon een vriend met een nepper. Nou en? Zijn probleem toch?

1 like

Ik zou lekker gaan genieten van je zondag.

1 like

Aha, wij moeten nu zeggen aan de hand van jouw beschrijving (en je hebt zelf het horloge niet eens goed bekeken) of het een origineel is?

Kijk, een schroefkroon van een Rolex horloge is erg degelijk maar zoals hierboven al gezged, alles kán kapot. Het is onwaarschijnlijk, maar kán.

Over het algemeen weet de eigenaar van het horloge heel goed of het een echte of een nepper is.

Nou ja… Uhm… wat moeten we hier nu mee?

Nee correctie het is absoluut geen vriend van me, als vrienden tegen je liegen dan zijn ze weinig waard in mijn optiek, daarom wil ik het juist weten of hij echt is, maar ja ik zit meestal wel goed met me gevoel, als een verhaal niet klopt dan heb ik het meestal wel goed, en misschien waren er meer hier die aan de hand van de situatie dachten van nou die zal wel nep zijn, op google zoeken naar kapotte Rolex kroon levert niks op.

Ongemakkelijke situaties altijd, ik heb hem onlangs nog meegemaakt.
Iemand die stellig blijft beweren dat een duidelijke replica echt is terwijl jij toch echt beter weet moet je één keer tegenspreken en dan gewoon in z’n eigen sop laten gaarkoken, het is het niet waard de discussie aan te gaan.

Je hebt er niets aan om hier energie in te steken (tu)

Als dit je zo bezighoud , ga even naar je kennis en vraag of je het horloge even mag checken op echtheid , ;)laatst werd ik er trouwens door verschillende forumleden op gewezen dat praten over nepperts echt niet kon , wel vreemd dat dit in deze post nergens aan gehaald wordt ??(:D:z

Ik zeg ook altijd in eerste instantie dat mijn Seiko nep is.
Ik doe dit om inbraak en bedreigingen te voorkomen.
Je weet maar nooit natuurlijk.
Dat is ook de reden waarom ik geen foto`s kan posten van dat horloge.
:smiley:

Alles kan.

Marijn2 Schreef:

Ik zeg ook altijd in eerste instantie dat mijn
Seiko nep is.
Ik doe dit om inbraak en bedreigingen te
voorkomen.
Je weet maar nooit natuurlijk.
Dat is ook de reden waarom ik geen foto`s kan
posten van dat horloge.
:smiley:

De “Cee Lo Green smoes” :smiley:

1 like

ticothijs82 Schreef:

Alles kan.

Nou, bouillon eten met een vork is best lastig!

hcptdg Schreef:

ticothijs82 Schreef:


Alles kan.

Nou, bouillon eten met een vork is best lastig!

Lastig, dus het kan.

Mag jij me uitleggen hoe? :wink:

Door oppervlaktespanning zal er altijd soep achterblijven op de vork, het is een questie van geduld.

:d

1 like