Kan de beruchte Jubilee band van de Seiko SKX007 op de Grote Military ?
Ik bezit een SKX009 met Jubilee. Deze band met stoer uitzicht zou volgens mij mooi staan op een Grote Military.
Kan dit ?
Zou dit volgens jou een mooie combinatie geven ?
Kan de beruchte Jubilee band van de Seiko SKX007 op de Grote Military ?
Ik bezit een SKX009 met Jubilee. Deze band met stoer uitzicht zou volgens mij mooi staan op een Grote Military.
Kan dit ?
Zou dit volgens jou een mooie combinatie geven ?
Hm… ik vind jubilee persoonlijk meer bij een dress passen.

Alhoewel, als je die middelste stukjes zou polijsten…
Ik vind de jubilee persoonlijk de enige band die op de SKX007 en 009 hoort. Hij klopt gewoon, draagt heerlijk en geeft het horloge een mooie vintage look. Overigens denk ik dat de band wel op de military past. Je zult alleen de lug end moeten bijbuigen met een tangetje. Rob zal straks wel reageren denk ik. 
Qua lugbreedte past ie.
Maar de pushpins van de SKX007 zijn dik, die van de military dun, dus daar moet je wat buigen.
En de lugs zelf hebben een andere helling, ook buigen, en wellicht is de end-link van de jubilee iets te kort, want een skx007 heeft erg compacte lugs.
En dan nog het glimmende vs het matte…
Alles kan, maar of dit een goede keus is?
Ik zou het niet doen.
Gr,
Lone Ryder
Dank voor de tips. Ik heb begrepen dat een Jubilee niet onmogelijk is, maar wel omslachtig.
Ik denk zo’n Grote Military (zwart) te zullen aankopen, maar ik twijfel over de band. Zo een Nylon band was waarschijnlijk de keuze bij de originele fliegers. Nylon kan mij echter weinig bekoren.
Ik verkies meestal staal, maar de originele stalen band lijkt mij op foto weinig bijzonder. Een flieger met een lederen band ??
Wat zou een goed alternatief zijn?
Of zou ik toch voor nylon moeten gaan, en deze proberen te appreciëren?