Kan er iemand info geven over deze horloges

heb een 6-tal zakhorloges maar ken er niks van kan er iemand info geven er over

Ja, er zijn op dit forum genoeg mensen met verstand van verschillende horloges. Je zal echter wel een aantal foto’s van je horloges moeten nemen en plaatsen! Succes!

Heb gemist zijn er maar 5

horloge 1

horloge2

horloge 3

horloge 4

horloge 5

Wat zou je graag willen weten? Dat zijn er best wat en mooie ook.

mvg Melvin

Weet er eigenlijk niet veel van is eigenlijk om te verkopen en ik zoek info voor dat ik naar een antiekwinkel ga.
Er zitten 2 tussen dat 18karaat zijn 1werkt volledig de andere niet

Ja, ik zag het even snel inderdaad. Die zijn in ieder geval de goudwaarde waard, maar misschien is het wel een gezocht merk of uurwerk. Als je even geduld hebt, zal er wel iemand komen met meer info over de uurwerken en leeftijd. Ik zal ook eens kijken of ik wat kan uitzoeken.

mvg Melvin

Als ik me niet vergis, is horloge 3 een uurwerk van Kienzle, jaren 40. De rest lijken me allemaal uurwerken van FHF uit 1900-1920.

Weet al iets meer dank u
Waar kan je eigenlijk die merken vinden?

Je kan hier enorm veel info vinden. Als je een idee hebt, kan je gericht naar een merk zoeken. Je kan ook filteren bij advanced.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?11&ranfft&&2uswk

Dank u want weet niet hoe je moet weten welk merk het is

Let er ook op dat de horloge kettingen ook nogal wat waarde kunnen vertegenwoordigen, soms wel meer dan het horloge zelf.

I zou eigenlijk niet weten hoe je dat kan zien dat het goud is

De meeste van deze zakhorloges zijn niet uitgerust met een kleine secondewijzer en als ik de uurwerken zie denk ik dat dit kleine Dameshorloges zijn.
Leeftijd eind 1800 tot begin 1900
Ik schat de diameter op zo’n 30mm gemiddeld.
Ik denk dat de waarde niet zo hoog is, een mooie zilveren en in lopende staat 30 tot 60 euro.
De gouden exemplaren zijn de goudprijs waard.

weet jij ook welk merk deze zijn?

zou je weten wat dit is

Nee, de meeste oude zakhorloges zijn merkloos, soms is alleen het merk van het uurwerk te achterhalen.
Ik zie nu ook de foto met het bandje, dat is om van het zakhorloge een polshorloge te maken, het zakhorloge kan je vastklemmen in de houder.

Keurmerken bij de sluiting?

Ik heb thuis in de keuken een middel dat chloor bevat. Weleens gebruikt om te testen of het goud is. Als het geen goud is, verkleurt het.

Of bij een juwelier die hebben vaak een oplosmiddel.

Weet niet waar je woont maar heb hier zuur staan waarmee je test of het goud is of niet.

Zal morgen eens naar een juwelier gaan en eens laten testen dank u