Kan horloge door dragen ontregeld worden?

Beste Forumleden,
Het lijkt mij vrij absurd, maar bij mijn vrouw raakt vrijwel elk mechanisch horloge dat ze draagt na een tijdje volledig ontregeld. De laatste is een Rolex Oyster die de eerste week na aanschaf op de seconde liep maar inmiddels een maand verder per dag ca 5 minuten achterop is. Kan dit? Bestaat dit? Komt dit vaker voor en heeft iemand hier kennis van of ervaring mee?

Quartz horloges overigens geen enkel probleem

Dus in een maand loopt de Rolex 5 minuten achter. Dan verliest hij pakweg 10 seconden per dag.

Dat is niet binnen de chronometer specs maar ook weer niet dramatisch (tenminste als hij niet nieuw is). Wel tijd voor een service beurtje dan denk ik.

Wat voor werk doet ze?

Wat doet je vrouw van beroep? Dit klinkt alsof de horloge gemagnetiseerd raken.
Ik heb ook al enkele keren een gemagnetiseerd horloge gehad en dan kunnen ze inderdaad enkele minuten te snel of traag lopen.

Ik dacht precies hetzelfde.

Gaat een horloge van magnetisme niet juist sneller lopen?

2 likes

Heb al zowel sneller als trager gehad.

1 like

Nee nee…hij loopt PER DAG inmiddels 5 minuten achter!

Werkt in de zorg…Maar daar draagt ze die rolex niet.

1 like

Of krijgt het horloge forse klappen te verduren? Ik heb wel eens gehoord van iemand die regelmatig golf speelde dat het horloge daardoor steeds verkeerd ging lopen. Simpelweg doordat het kompas bij elke slag een minuscuul stukje verdraaide. :sunglasses:

1 like

Als MBB-er?

Zorg is nogal ruim begrip :wink:

Klopt. Gewoon dienstverlening. Zorgtaken…Maar nogmaals daar draagt ze geen mechanisch horloge maar een simpel quartzhorloge.

Als MBB-er had ik geen horloge om, het is hier geen Polen hè.

1 like

Koop je nieuwe horloges of tweedehandsjes voor je vrouw? Zeker met tweedehands Rolexen zijn aanbieders soms wat guitig als het gaat om de staat van onderhoud te omschrijven.

Ze komt in de zorg neem ik aan niet in de buurt van MRI scanners, want dan zouden we de oorzaak snel gevonden hebben

@Sjoerd_K, wel wakker blijven…

… :wink:

1 like

Hebben ze ook oyster Quartz horloges dan bij rolex?

2 likes

Je zit echt te slapen…

Kortom, ze draagt haar Rolex niet tijdens haar werk. :sunglasses:

1 like

Hahaha sorry, ik was inderdaad te lui om alle reacties te lezen.

1 like

:joy: :joy: :joy: …what’s new! :wink:

Ik herken het!

1 like