Kan iemand mij meer info geven over dit zakhorloge

Kan iemand mij hier meer over vertellen? Alvast bedankt voor alle info

Een cylinduurwerk uit begin vorige eeuw waarschijnlijk gelagerd met 4 of 6 synthetische robijnen. Er zijn erg erg veel van gemaakt meestal zit er een emotionele waarde aan zo’n uurwerk. Er zt voor 800 delen zilver in de buitenkast de binnendeksel is meestal van messing. Als het loopt dan is het mooi maar als het uurwerk een tijd heeft stilgelegen dan is het verstandig om het te laten schoonmaken. De olie is dan niet echt meer smeerbaar. Als de cylinder gebroken is dan is dat wel te vervangen, ik heb er een paar honderd op voorraad liggen. Het schoonmaken kan ik ook wel verzorgen, geen probleem, ik heb altijd wel wat cylinder uurwerken in reparatie.
Met vriendelijke groet Martin Meijer.

JBB is het meesterteken van de maker van de kast, het linker merk herken ik niet, maar wellicht Duits of iig in die richting.
De horlogeketting zou ook van zilver kunnen zijn maar is niet duidelijk nav de foto’s. Je zou een s moeten kijken of deze ook ergens gemerkt is.

De bovenste zilvermerken zijn Zwitsers,

Zie http://www.vintagewatchstraps.com/swisshallmarks.php

De maan met kroon ernaast juist weer Duits… Misschien in Duitsland verkocht en opnieuw gekeurd?

Of andersom natuurlijk :wink: