Kan iemand mij meer vertellen over dit horloge? Jenco

Hallo allemaal,

Vanmiddag heb ik een horloge ontvangen waarvan ik online weinig kan vinden. Het gaat om een Jenco Fond Acier Inoxidable.

Het horloge werkt nog geheel naar behoren en is nagenoeg onbeschadigd. Kan iemand mij meer vertellen over het horloge en de geschatte waarde van dit soort horloges?

Volgens Mikrolisk was Jenco een Zwitsers horlogemerk:

http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280&suchwort=jenco&searchMode=exact&searchWhere=trademark#sucheMarker

“Fond Acier Inoxidable” betekent dat het achterdeksel van het horloge van roestvast staal is; het is niet het type horloge. De rest van de kast is verguld basismetaal, meestal messing.

Gezien het uiterlijk van het horloge vermoed ik dat het ergens uit uit de jaren 30 van de vorige eeuw dateert.
Ik heb het vermoeden dat de wijzerplaat van het horloge ooit gerestaureerd is; hij ziet er wat te fris uit voor een dergelijk oud horloge.

Het is geen bekend merk wat de waarde redelijk beperkt, samen met de niet-originele wijzerplaat; ik schat een kleine 100 Euro. Uiteraard ook afhankelijk van of het nog goed loopt of niet.

Hallo WBcoupe,

Bedankt voor je reactie! Het horloge is geheel origineel en er is niks aan gerepareerd. Dit weet ik omdat het uit de familie komt. Is dit nog van invloed op de waarde?

Origineel is altijd goed, maar wat kan de waarde je schelen joh! Gewoon lekker in de familie houden.

2 likes

Een originele wijzerplaat in nette staat is altijd goed voor de waarde, maar verwacht er geen wonderen van, het blijft een onbekend merk. Misschien dat je iemand kunt vinden die er een paar tientjes meer voor wil geven als de wijzerplaat origineel is.

Zoals hierboven al gezegd; als het een familiestuk is: in de familie houden en af en toe dragen. Het blijft een leuk horloge met een typische jaren 30 stijl :+1:

Helemaal gelijk in! Heb enkele leuke horloges uit de familie gekregen. Ga ze zeker niet weg doen. Echter was ik wel benieuwd wat dergelijke horloges doen qua waarde.

Bedankt voor jullie hulp :slight_smile:

1 like

Geen probleem!

Qua waarde levert dit niks op nee. Voor de verzekering hoef je geen spannende extra’s uitbreidingen af te sluiten. Maximaal een paar tientjes als hij goed loopt.

Gewoon in de familie houden zou ik zeggen.