Kan iemand mij meer vertellen over dit type

Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw op het forum doordat ik een vraag heb over een omega horloge.
Ik heb 15 jaar geleden Ong een omega horloge geërfd van de oma van mijn vader nu ben ik op zoek naar de waarde en/ of het type van dit horloge.

Het is geel goud 14 karaats
En zitten 8 diamantjes in en is hand opwind


Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen?
Groeten Chantal

Hallo Chantal,

Binnenin het deksel staat een referentienummer en daarmee kan je opzoeken om wel type het gaat en wanneer het gemaakt is.
De waarde zal waarschijnlijk dermate hoog zijn door het gewicht in goud en de diamantjes dat Omega er weinig tot niets meer aan zal toevoegen. Waarschijnlijk kun je deze het best laten taxeren door een professional. Als je benieuwd bent naar het type en jaartal, graag foto’s van de binnenkant van het deksel.

mvg Melvin

Hoi Melvin,
Hoe kan ik m open krijgen? Er zit namelijk geen spleetje waar ik iets tussen kan zetten



Groeten Chantal

Ik heb m open gekregen
Er staat ook wel wat in en een nr maar dat is bijna niet leesbaar


Het nr wat ik er in zie is 965924
7131GY

Hoi,

Als je naar het serienummer kijkt op het uurwerk (met een loep) en dat vergelijkt met de gegevens op deze site:
http://www.chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html
Dan weet je wel ongeveer hoe oud het is.

Waarde zoals Vintage 1982 is minstens de goudwaarde+diamantwaarde, en daarbovenop wat een gek ervoor geeft.

Dank je ik ga even kijken
Is er ook een manier hoe ik het type van dit horoge kan achter halen?

Een erfstuk kan je beter houden en dragen, dat is beter dan een paar honderd euro.
Maar als je zo’n horloge met goud en diamanten wilt verkopen, dan kan je naar veilinghuis van Spengen in Hilversum. Daar lopen mensen met belangstelling voor dit soort horloges van goud met diamanten rond.

Oké bedankt voor de tip
Het is eigenlijk ook de bedoeling dat ik m houd maar ben er ontzettend nieuwsgierig naar
Ook omdat ik dit horloge niet op internet vind
En er geen type naam op staat

Is dat wat er in het deksel staat? Als ik het goed zie, foto is een beetje wazig, is het een Omega 620 uurwerk. Ik vermoed eind jaren 60.

mvg Melvin

Ja dat staat in deksel
Sorry foto is bijna onmogelijk er zit een soort van werkje in het goud waardoor het niet beter op de foto komt
Het weerkaatst aan alle kanten

Hier een foto van t werkje


Het is ook lastig het nr en de tekentjes te zien
Er lijken ook een soort handtekeningen in het werkje te zitten

Er staat ook nog op t uurwerk
620 met omega tekentje
Adjusted two (2) positions
Seventeen 17 jewels

Ok had ik het uurwerk toch goed gezien. Ik denk dat het onderdeel is geweest van de USA jewelry collection. Ik zie meerdere horloges in deze collectie met diamantjes, dezelfde wijzers en hetzelfde uurwerk. Ook met een referentienummer van 4 cijfers en twee letters. Jouw specifieke model staat er niet bij, maar ik ben er vrijwel zeker van. Allemaal jaren 60.

mvg Melvin

Het referentienummer van dit horloge is dus 7131GY, wat ik aan andere exemplaren heb kunnen vinden is dat er nogal wat variatie zit in de band. Een eenvoudige met alleen een gouden band is bijvoorbeeld verkocht voor 500 euro terwijl er eentje met een bloemenmotief band bezet met stenen 2900 pond heeft opgebracht. Zoals hierboven aangegeven is de waarde wat de gek ervoor geeft, zeker voor dameshorloges. Het is een leuk ding en hij ziet er nog goed uit. De datering is overal rond 1965, dus daar mag je denk ik wel van uitgaan.

Als ik je een vrijblijvende tip mag doen, zoek een goede uurwerkmaker en laat dit uurwerkje even nakijken en daarna gewoon lekker dragen.

https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=7131GY+omega

Btw, de handtekeningen in de achterkant zijn notities van eerdere servicebeurten door een uurwerkmaker.